Mlsejte zdravě. Para ořechy jsou skvělou svačinkou plnou důležitých živin

Pořád vás honí mlsná a vy nevíte, co si vlastně můžete dopřát, abyste uspokojili své chuťové buňky a zároveň dodrželi pestrý a zdravý jídelníček? Ořechy jsou to pravé! Například vlašské ořechy zpomalují buněčné stárnutí a eliminují zánětlivé procesy. Přínosem jsou i omega-3 mastné kyseliny, které působí jako účinná prevence proti kardiovaskulárním onemocněním. Proti cukrovce se snáze bojuje konzumací lískových oříšků, které upravují hladinu cukru v krvi. Víte ale, který druh je skutečný klenot mezi ořechy?

Zdroj obrázku: Freepik

Potěšte svůj organismus brazilskými ořechy

Brazilské ořechy neboli para ořechy jsou zásobárnou většiny látek prospěšných pro naše tělo. Obsahují vitamíny A, B1, B2, B3, B6, B9, D a E. Díky velkému množství selenu zlepšují fungování enzymů a chrání červené krvinky před volnými radikály. Selen taktéž zlepšuje imunitu a fungování štítné žlázy, která má na povel hormonální pochody v našem těle. Komplexně působí jako životabudič pro všechny části organismu. Pravidelná konzumace vás dokáže ochránit před oxidačním stresem, což je nerovnováha mezi volnými radikály a antioxidanty, následkem čehož mohou vznikat různá autoimunitní onemocnění, např. cukrovka 2. typu, problémy s vysokým tlakem či cholesterolem.

Zdroj obrázku: Freepik

Nezapomínejte na ostatní zdravé potraviny

Základem pro správné fungování organismu a imunitního systému je dostatek vitamínů, minerálů a potřebných živin. Vše, co potřebujeme, nám dokáže zajistit pestrý jídelníček, ve kterém budou zahrnuty ryby, ořechy, mléčné produkty, živočišné a rostlinné bílkoviny, ovoce a zelenina a v neposlední řadě i malé množství sacharidů. Žádná zdravá potravina nám nedokáže vynahradit rozmanitost stravy. Ořechy nejsou výjimkou, navíc jsou poměrně tučné, takže by se to s jejich denní dávkou nemělo přehánět. U para ořechů je ideální porce 30 g denně.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/brazil-nuts-benefits
Přidat na Seznam.cz