Šťávu z červené řepy můžeme na jídelníček zařadit pravidelně

Glass Beet Juice With Vegetables Table Close Up

Červená řepa je natolik zajímavou a extrémně zdravou potravinou, že má dokonce svůj den. Slaví se 24. listopadu a není divu, že se jí dostalo takové pocty, protože patří mezi nejzdravější zeleninu vůbec, k tomu stojí jen pár korun. Obdobně jako dýně se tak dostává na výsluní a připravuje se vařená, dušená, pečená nebo sterilovaná a přidává se do nejrůznějších pokrmů. Odborníci radí též užívání šťávy z červené řepy, která podporuje obranyschopnost těla a harmonizuje krevní tlak. Jak se připravuje a proč ji nemohou užívat všichni?

Zeleninové saláty jsou důležitou součástí našeho jídelníčku

Top View Fresh Vegetables White Flower Wooden Hammer Delicious Vegan Salad Dark Color Background

Chytrá a vyvážená strava s čerstvou zeleninou, jakož i klíčky a nakládanými potravinami je klíčem ke zdraví a lepšímu vzhledu. Díky čerstvým salátům můžete svému tělu dopřát velké množství živin a dopomoci si tak k lepšímu fungování organismu. Odraz stavu těla Kůže je největší orgán lidského těla. Je vystavena škodlivým faktorům zvenčí i zevnitř těla. Jak známo, pokožka odráží stav vnitřních orgánů a celkové zdraví.

Brokolici můžeme upravit na mnoho způsobů, pro jídelníček je skvělým zpestřením

Bunches Broccoli Wooden Box Near Whole Fresh Broccoli

Brokolice si ceníme především kvůli zajímavé chuti a skutečnosti, že se z ní dá připravit nespočetně velké množství jídel. V dnešním článku vám vysvětlíme, proč stojí za to zavést brokolici do stravy a kdo by ji naopak neměl konzumovat. Co brokolice obsahuje Jednou z největších výhod brokolice je obsah živin. Zelená zelenina je jednoduše nabitá širokým rozsahem vitamínů, minerálů, vlákninou a jinými bioaktivními sloučeninami. Brokolice obsahuje vysoké dávky antioxidantů, proto vykazuje protirakovinné vlastnosti. Antioxidanty jsou molekuly, které inhibují nebo neutralizují poškození buněk způsobené volnými radikály.

Rajčata si snadno vypěstujeme sami. Na výběr máme z mnoha oblíbených druhů

Arrangement Colorful Fresh Assorted Tomatoes Concrete Surface

Pěstování rajčat zvládnou i začátečníci. Odrůdy rajčat nabízejí širokou škálu chutí, tvarů a barev. Cherry rajčata pro své snadné pěstování a chuťovou rozmanitost, San Marzano pro dokonalé omáčky, Brandywine pro tradiční chuť a Indigo Rose pro neotřelé barvy a zdravotní výhody. Při výběru odrůd zvažte nejen chuťové preference, ale i podmínky vaší zahrady a osobní preference v kuchyni. Cherry rajčata – Pro bohatý úrodu a chuťovou rozmanitost Mezi nejplodnější a zároveň oblíbené odrůdy patří cherry rajčata. Tyto malé, sladké plody jsou známé svou výraznou chutí a odporem vůči nemocem. Cherry rajčata rostou v hroznech a nabízejí různorodé barvy a tvary.

Nakládané okurky se mohou snadno zkazit. Při konzumaci je důležitá opatrnost

Female Hand Holding Pickle Jar Air

Zkažené nakládané okurky poznáte podle jejich charakteristické vůně. Zápach ale není jediným signálem. Existují i další znaky, při kterých byste se neměli o konzumaci nakládaných okurek vůbec pokoušet. Můžete si přivodit nepříjemné zdravotní problémy, což vám za pár nakládaných okurek jistě nestojí. V jakém případě okurky ihned odložit a vůbec je nedávat do úst? Jak poznáte zkažené okurky? Nakládané okurky jsou velmi zdravé. Snižují cholesterol, podporují imunitu i trávicí systém. Tato zelenina chutná skvěle k masu i v salátu. Navíc obsahuje obrovské množství vitamínů a minerálů, které tělo potřebuje ke správnému fungování.

Lák z okurek můžeme bez obav vypít. Tělu tím prospějeme

Woman Housewife Hand Holding Glass Jar Pickled Cucumbers Domestic Preparation Pickling Cannin

Lák z nakládaných okurek má mnoho zdravotních benefitů, i když se to na první pohled nemusí zdát. Podporuje fungování organismu, posiluje imunitu, podporuje činnost trávicího traktu a pomůže také na kocovinu. Mnoho lidí tuto tekutinu vylévá, ale dělat byste to neměli. Podívejte se, jak ji můžete využít naplno pro své zdraví. Pro silnější imunitu a lepší trávení Lák z okurek obsahuje vitamín A, který posiluje oči, ale také hořčík nebo železo. Šťáva z okurek vám pomůže při nachlazení, protože obsahuje také vitamín C, který podpoří rychlejší uzdravení a imunitní systém.

Mléko přidané do vody zbaví květák zápachu během vaření

Top View Large White Round Vegetable Cauliflower Wooden Kitchen Board With Chopped Zucchinis Bowl With Cucumbers Lettuce Bucket With Celery Zucchinis

Kdo by nemiloval květák? Tedy, této zelenině se musí přijít na chuť, pokusy školních jídelen většinou malé strávníky od květáku odpuzují, ale dobře připravený chutná výtečně. Je vynikající přílohou nebo se může jíst samostatně, případně smažený v kombinaci s vařeným bramborem. Může se též zapékat nebo grilovat, nejčastěji se však vaří, což způsobuje šíření nepříjemného zápachu v kuchyni. Existuje možnost, jak připravit tuto zeleninu bez tohoto otravného doprovodného jevu? Vaření květáku ve vodě? Ne! Květák patří mezi oblíbenou zeleninu, která je navíc nízkokalorická a hodí se i pro dietáře.

Bylinky a zeleninu můžeme doma pěstovat po celý rok

Woman Gardener Home Holding Green Pepper Growing Plant (1)

Čerstvé bylinky můžete mít neustále po ruce, když si je budete pěstovat doma na parapetu. Je to velmi jednoduché a ušetříte tím poměrně dost peněz. Největším benefitem je ale fakt, že budete mít mnohem chutnější pokrmy. V interiéru si můžete pěstovat také některé druhy zeleniny, a to během celého roku. V létě ale budete mít samozřejmě největší možnosti a úrodu. Zvolte správné plodiny Pěstování bylinek a zeleniny v interiéru je skvělým způsobem, jak si zajistit čerstvé a aromatické suroviny ve své kuchyni. Pro pěstování bylinek na parapetu se skvěle hodí bazalka, máta, petržel nebo rozmarýn.