„Zabalili jste ji do igelitu jen proto, abych vám za ni musela zaplatit víc?“ Naštvalo mě v obchodě při nákupu zeleniny

715

Jdete do obchodu, sáhnete po zelenině a u pokladny zjistíte, že stojí nějak moc. Jak je to možné? Vzali jste tu špatnou. Konkrétně tu variantu, která je zabalena. Od té volně prodávané se neliší v ničem jiném, něž tím kouskem plastu. Balená a volná rajčata jsou úplně stejná, rozdíl poznáte jenom u placení. Za to, že si stejný produkt koupíte v plastové mističce, zaplatíte více, než když si ho dáte do sáčku. S touto zkušeností se s námi podělila čtenářka Míša, která byla na nákupu se svým synem.

Řada druhů zeleniny vyniká svým přínosem pro zdraví

4600

Začlenit do svého jídelníčku zeleninu je klíčové pro zdraví každého dospělého i dítěte. Výběr zeleniny je velmi důležitý, ale vašemu zdraví prospěje prakticky každý druh. Jestli si chcete užít největší množství benefitů, vitamínů a minerálů, měli byste si dát (alespoň jednou za čas) tyto druhy zeleniny. Když je budete mít pravidelně, zvyknou si na ně i vaše děti! Listová zelenina a brokolice Saláty všeho druhu, mangold, rukola, polníček a mnoho dalších jsou základem zdravé stravy. Obsahují kyselinu listovou, železo, vlákninu a mnoho vitamínů (C, K). Brokolice obsahuje velké množství antioxidantů, takže na ni nesmíte zapomínat.

Červená řepa v kuchyni neomrzí. Je univerzální a zdravá

Bunch Fresh Organic Beets Rustic Wooden Table (1)

V kuchyni se řepa používá strouhaná, vařená, pečená, smažená, nakládaná a ještě na mnoho jiných způsobů. Bez ohledu na to, jakou verzi červené řepy si vyberete, bude to pořád dobrá volba. Červená řepa má mnoho cenných vlastností. Zlepšuje fungování oběhového systému. Proto se vyplatí ji zařadit do jídelníčku co nejčastěji. Vlastnosti červené řepy Červená řepa je velmi populární a široce pěstovaná zelenina. V obchodech je k dispozici po celý rok a stojí za to využít její dostupnosti. Červená řepa obsahuje vitamíny C, B1, PP a makro- a mikroelementy. Je obzvláště bohatá na vápník, hořčík, sodík a draslík.

Rajčata jsou bohatá na živiny. Při konzumaci záleží na jejich kombinaci s jinými potravinami

2148076229

Rajčata, zejména ta domácí, jsou tím nejlepším zdrojem vitaminů a minerálů. Navíc báječně chutnají. Můžete je jíst syrová nebo si je upéct. Existuje spousta variant, jak si rajčata vychutnat. Velmi často je kombinujeme s jinými druhy zeleniny, ale dávejte si pozor, jaké vyberete. Některé kombinace nejsou pro zdraví vhodné. Kombinací s jinou zeleninou ztrácí živiny Rajčata mají vysokou nutriční hodnotu. Obsahují velmi málo kalorií, uhasí žízeň a také jsou plná draslíku, který je důležitý pro práci srdce. O to se musíme pravidelně starat, protože potřebuje fungovat na sto procent. Proto se vyplatí sáhnout po rajčatech v horkých letních dnech.

V březnu můžeme sít první zeleninu. Ideální čas je pro salát, mrkev nebo hrášek

707

Březen je prvním jarním měsícem, během kterého můžete znovu začít s prací na zahradě. Hodně záleží na počasí a teplotách, které budou v březnu panovat, ale jde o skvělý čas, kdy můžete začít s výsadbou některých rostlin. Musíte jen myslet na to, že nesmí být mráz, teploty se musí držet stabilně nad nulou a půda by neměla být příliš vlhká. Co můžete zasít již na počátku jara? Salát Ledový salát, listový salát, rukola nebo šťovík patří mezi plodiny, které můžete vysadit velmi brzy. Jsou velmi odolné, takže se jim bude dařit i při nízkých teplotách na začátku jara.

Šťávu z červené řepy můžeme na jídelníček zařadit pravidelně

Glass Beet Juice With Vegetables Table Close Up

Červená řepa je natolik zajímavou a extrémně zdravou potravinou, že má dokonce svůj den. Slaví se 24. listopadu a není divu, že se jí dostalo takové pocty, protože patří mezi nejzdravější zeleninu vůbec, k tomu stojí jen pár korun. Obdobně jako dýně se tak dostává na výsluní a připravuje se vařená, dušená, pečená nebo sterilovaná a přidává se do nejrůznějších pokrmů. Odborníci radí též užívání šťávy z červené řepy, která podporuje obranyschopnost těla a harmonizuje krevní tlak. Jak se připravuje a proč ji nemohou užívat všichni?

Zeleninové saláty jsou důležitou součástí našeho jídelníčku

Top View Fresh Vegetables White Flower Wooden Hammer Delicious Vegan Salad Dark Color Background

Chytrá a vyvážená strava s čerstvou zeleninou, jakož i klíčky a nakládanými potravinami je klíčem ke zdraví a lepšímu vzhledu. Díky čerstvým salátům můžete svému tělu dopřát velké množství živin a dopomoci si tak k lepšímu fungování organismu. Odraz stavu těla Kůže je největší orgán lidského těla. Je vystavena škodlivým faktorům zvenčí i zevnitř těla. Jak známo, pokožka odráží stav vnitřních orgánů a celkové zdraví.

Brokolici můžeme upravit na mnoho způsobů, pro jídelníček je skvělým zpestřením

Bunches Broccoli Wooden Box Near Whole Fresh Broccoli

Brokolice si ceníme především kvůli zajímavé chuti a skutečnosti, že se z ní dá připravit nespočetně velké množství jídel. V dnešním článku vám vysvětlíme, proč stojí za to zavést brokolici do stravy a kdo by ji naopak neměl konzumovat. Co brokolice obsahuje Jednou z největších výhod brokolice je obsah živin. Zelená zelenina je jednoduše nabitá širokým rozsahem vitamínů, minerálů, vlákninou a jinými bioaktivními sloučeninami. Brokolice obsahuje vysoké dávky antioxidantů, proto vykazuje protirakovinné vlastnosti. Antioxidanty jsou molekuly, které inhibují nebo neutralizují poškození buněk způsobené volnými radikály.