Fialová mrkev není žádná novinka. Je známá už od starověku a rozhodně má co nabídnout

Když se řekne mrkev, nejspíš si vybavíme oranžovou zeleninu s dlouhou zelenou natí, sladké chuti a s křupavou strukturou. Nebývalo tomu ale tak vždy. Mrkev, jak ji známe dnes, vypěstovali Holanďané v 16. století, ještě dřív se ale pěstovala mrkev tmavě fialová, bílá nebo žlutá. Takové odrůdy naši předkové znali už od středověku. Zajímavostí je, že ne všechny země na světě mrkev považují za zeleninu.

Mrkvové nudle jsou originální a jednoduchý recept. K chuti přijdou studené i jako teplá příloha

Mrkev zná každý z nás. Je to chutná zelenina, která se může zobat jen tak syrová nebo si ji můžete podusit na páře či uvařit. Je součástí mnoha omáček, hodí se také do salátů. Tato sladká zelenina je skvělá pro naše tělo, protože obsahuje betakaroten, který je důležitý nejen pro naši pokožku. V kuchyni je mrkev velmi oblíbená, můžete z ní vyzkoušet také následující recept. Znáte mrkvové nudle?

Ředkvičky nastartují organismus po dlouhé zimě. Ty doma vypěstované navíc nemusí mít pálivou chuť

Ředkvičky jsou velmi zdravou zeleninou, která se sklízí na jaře mezi prvními. Jedná se o zeleninu, kterou je možné zakoupit v obchodě, ale také si ji můžete vypěstovat sami. Zrovna ředkvičky mají velmi nízké nároky na pěstování, můžete jim vyhradit kousek záhonu, ale spokojí se také s obyčejným truhlíkem. Velmi důležitou informací je, že ředkvičky obsahují opravdu velké množství vitaminů a dalších látek, které pomohou tělo po jaře nastartovat. Co všechno takové ředkvičky obsahují?

I zelená rajčata mohou po sklizni dozrát. Stačí jim dopřát vhodné podmínky

Říjen je měsíc, kdy se zbavujeme rajčat ze všech keřů. Už mohou hrozit noční nebo ranní mrazíky, které by rajčata nemusela přežít. Chladno a vlhko pro zrání rajčat není dobré, ale i když je natrháte zelená, můžete z nich mít plody, které později využijete do salátů nebo na výrobu domácího kečupu. Při správném skladování totiž postupně dozrají a vy je budete mít čerstvá.

Zelený hrášek ve svých malých plodech skrývá jeden z nejdůležitějších prvků pro zdravé tělo

Kdo by neznal hrášek, malé zelené kuličky ukryté v podlouhlých luscích, které jsou plné železa. Každý jistě ví, jak je železo pro člověka důležité. Hrášek si oblíbily zejména děti. Velmi vhodné je konzumovat jej za syrového stavu. Nejlépe samozřejmě chutná čerstvý, právě utržený ze záhonu. Myslete také na to, že je vhodné uskladnit si hrášek na zimu. Zde se nachází hned dvě možnosti.

Bohatá úroda mrkve zajistí nálož vitaminů na celou zimu. Stačí ji správně uskladnit

Hojná úroda mrkve se sice může hodit, je ale potřeba vědět, jak ji skladovat, abychom si její chuť mohli užívat stále a po několik měsíců. Hodit se může především v zimě, a to nejen do koláčů a salátů, ale také jako součást různých omáček. Existuje několik způsobů, jak mrkev skladovat, abyste ji mohli za několik měsíců vytáhnout a pochutnat si na ní.

Mrkev není jenom oranžová. Jinak zbarvené druhy prokážou zdraví mnohem větší službu

I mrkev patří mezi zeleninu, kterou velmi dobře koupíme v obchodě, ale stejně dobře se dá také pěstovat na zahrádkách. Vzhledem k tomu, že je velmi malého vzrůstu, ji můžete pěstovat i na těch nejmenších záhonech. Mrkev patří mezi zeleninu bohatou na cenné vitaminy. Možná jste si v obchodech všimli, že existuje hned několik barevných variací mrkve, každá z nich je trochu jiná nejen z hlediska vizuálního, ale zejména z toho, co lidskému tělu může nabídnout.

Česnek upevní zdraví nejen před zimou. Nejvíc prospěje ale jen v některé formě

Všem je nám jistě známo, jaké zdraví prospěšné vlastnosti má česnek. Všude se doporučuje konzumovat česnek zejména pro jeho antibakteriální a antibiotické vlastnosti, ale to není vše. Má jich mnohem více. Pokud ovšem chcete, aby si tělo zdraví prospěšné látky z česneku opravdu vzalo, musíte vědět, jakým způsobem byste měli česnek konzumovat. Pojďme si tedy ukázat způsoby, díky kterým si tělo z česneku vezme maximum prospěšných látek.