Lednice uchovává potraviny dlouho čerstvé, ne všechny druhy ovoce a zeleniny do ní však patří

Některé potraviny nejsou vhodné ke skladování v lednici při nízkých teplotách. Mohou měknout nebo hnít, ztratí své přírodní aroma a na jejich povrchu se mohou objevit bílé skvrny, které znamenají začínající plíseň. Jaké druhy ovoce a zeleniny mezi takové potraviny patří? Některým druhům zeleniny nízké teploty škodí Mezi takové patří například rajčata. Nízká teplota totiž zbavuje rajčata jejich přirozené chuti a zastavuje zrání. Mění se také jejich složení a slupka bude vrásčitá. Ideální teplota pro skladování rajčat je asi 10 stupňů.

Tuřín ozvláštní každý recept svou zvláštní chutí a skvěle působí proti mnoha nemocem

Černý tuřín je bratranec růžové ředkvičky. I přes jeho vzhled se nemusíte obávat jeho konzumace, protože je zdrojem krásy a také vitamínů. Tuřínu byla už dříve připisována nadpřirozená síla. V devatenáctém století kvůli tuřínu klesla produkce a oblíbenost brambor, ale dnes je tuřín spíše opomíjená potravina. Tuřín je pikantní, skvěle se hodí do salátů Tuřín má pikantní chuť stejně jako česnek. Je tak ideální potravinou do salátů, které obsahují například sladká jablka.

Čerstvý salát potěší všechny, kdo se snaží zhubnout. Dopřát si ho lze ve velkém bez výčitek

Listový nebo ledový salát potřebuje ještě před konzumací důkladně umýt, zvlášť pokud jste ho zrovna vytrhali ze záhonu. Ty, které koupíte v obchodě, jsou sice umyté, i tak si ale dávejte pozor, aby v žádném z listů nezůstal kousek hlíny nebo jiné nečistoty. Ještě před samotnou přípravou salát umyjte horkou vodou Vroucí voda bude nejlepší způsob, jak salát poctivě umýt. Můžete takto očistit všechny druhy salátu.

V zimě se vyplatí do jídelníčku zařadit zeleninu, která tělu v tomto období prospěje

Zelenina je i přes zimní období velmi důležitá, proto není dobré zapomínat s jejím zařazením do jídelníčku. Důvod je jednoduchý – v zimním období nesvítí slunce, máme málo pohybu a čerstvé ovoce je v nízké kvalitě, proto bychom si měli dopřát zeleninu v jídle. Prozradíme vám, která zelenina přes zimní období bude nejideálnější. Petržel Petržel má charakteristickou vůni, kterou buď lidé milují, nebo nesnáší. Vůně je způsobena éterickými oleji.

Vyvarujte se zbytečných chyb, které ničí v ovoci a zelenině tolik potřebný vitamin C

Vitamin C hraje v těle významnou roli. Bohužel velké většině lidí chybí. A to z důvodu špatného životního stylu, chybného uskladnění potravin nebo vaření, při němž suroviny ztrácí své výhody. Jak potraviny bohaté na vitamin C skladovat a které z nich si dopřát? Kde najdeme nejvíce vitaminu C? Možná je to až k neuvěření, ale věděli jste, že v červené paprice je více vitaminu C než v samotném pomeranči?

Dýně nesmí chybět v podzimní kuchyni. Svými jedinečnými vlastnostmi tělo perfektně připraví na zimní období

Mnoho lidí si neumí představit podzim bez dýně. Je to zelenina, která je bohatá na vitaminy a minerály, navíc ji najdete v mnoha receptech, které můžete na podzim uvařit. Dýně má ale spoustu léčivých vlastností, které by bylo škoda nevyužít. Dýně je plná vlákniny, je nízkokalorická a hodí se do diety Dýně pomůže tělo očistit od škodlivých látek, podle některých vědců dokonce může nahradit inzulin.

Bez cibule se neobejde mnoho receptů, skvělé využití ale najde i jinde

Cibule je v kuchyni nepostradatelná, ale nejen v ní. Je charakteristická svou chutí a vůní, hodí se téměř do všech pokrmů. Nejsou to ale jediné výhody, které cibule má. Její vlastnosti můžete využít také v jiných oblastech, hravě nahradí odstraňovač skvrn nebo uklidní podrážděnou pokožku. Pomocí cibule můžete vyleštit kovové předměty Jestli máte doma kovové předměty, snadno je můžete vyčistit právě pomocí cibule. Polovinu cibule nakrájejte nadrobno, zabalte ji do utěrky a potřete jí kovový předmět.

Zbavte ovoce a zeleninu nebezpečných pesticidů pomocí tří jednoduchých způsobů

Ovoce a zelenina jsou vynikajícími potravinami pro naše zdraví. Aby však jejich konzumace byla skutečně prospěšná, nesmí na nich zůstávat žádné zbytky pesticidů. Nejlepší by samozřejmě bylo pěstovat si svou vlastní zeleninu nebo ovoce, případně kupovat jen výrobky s označením „bio“. Ale ne každý má takovou možnost. Proto pro vás máme několik způsobů, díky kterým se zbavíte pesticidů, a vy tak budete mít jistotu, že jíte opravdu zdravé potraviny.