Oblíbených banánů se není třeba vzdávat ani při hubnutí. Tělu můžou jenom prospět

Žluté ovoce tvaru bumerangu – to jsou banány. Dopřáváme si je jako rychlou svačinku do ruky, dají se z nich vykouzlit lahodné dezerty a někdo si je dá rád v mléčném koktejlu. Šikovné hospodyňky si z nich vyrobí i hnojivo pro pokojové rostliny. My se ale zaměříme na jejich účinnou pomoc při spalování tuků, což se může hodit právě teď, před létem. Netrapte se tedy úmornými dietami a pocitem hladu, stačí jen poupravit jídelníček tak, aby byl pestrý, a zařadit potraviny, které hubnutí usnadňují.

Zdroj obrázku: Freepik

Spásná vláknina

Všeobecně se při redukci hmotnosti doporučuje zařazení větších porcí zeleniny a ovoce, a to hlavně kvůli jejich vysokému obsahu vlákniny, která navozuje pocit sytosti již po pár soustech a pozitivně ovlivňuje střevní peristaltiku. Co se týče kalorií, má jich toto žluté tropické ovoce kolem 110 na 100 g, což se může zdát jako poměrně tučná svačinka. Tyto kalorie jsou však vyváženy vysokým obsahem draslíku, vitamínu C, vitamínu B6, hořčíku, manganu a rezistentního škrobu, takže jeden banán denně bude vaším skvělým spojencem v boji proti nadbytečným kilogramům. Nemusíte se jich bát ani v případě, že trpíte cukrovkou, vybírejte však raději zelené nezralé kusy, které mají nižší glykemický index, a dopřejte si je spíše v dopoledních hodinách.

Zdroj obrázku: Freepik

Prevence rakoviny ledvin

I to je v moci obyčejného banánu. Navíc snižuje riziko mozkové mrtvice až o 25 %, a to právě díky vysokému obsahu draslíku. Určitě po něm sáhněte i v případě, že trpíte zažívacími a střevními potížemi, protože na rozdíl od černého čaje a suchého rohlíku, což je často doporučovaná dieta, banán nepodráždí vnitřní stěnu střev a žaludku. Nápomocný bude také při zkrášlovacích procedurách – taková banánovo-medová maska udělá s vaší pletí divy.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/11-proven-benefits-of-bananas
Přidat na Seznam.cz