73132

Luštěniny jídelníček obohatí o bílkoviny a vlákninu, jsou výbornou součástí redukčního jídelníčku

Luštěniny patří mezi velmi zdravé potraviny, které nesmí chybět v žádném jídelníčku. Mnoho lidí se jim přitom vyhýbá, protože jim to nechutná. Pravda je, že jen potřebujete najít správné recepty. Proto byste měli neustále experimentovat a najít pokrmy, ve kterých vám budou chutnat. Neuvěříte, jak pozitivní vliv budou mít na váš organismus a pomohou vám také zhubnout.

Proč začlenit luštěniny do jídelníčku?

Všechny luštěniny obsahují velké množství vlákniny, velmi důležité živiny a nízký obsah kalorií. Hlavně vláknina a bílkoviny jsou pro každé tělo zcela klíčové, aby správně fungovalo. Tato složka v jídelníčku je důležitá hlavně pro vegetariány a vegany, protože obsahuje živiny, které jim nahrazují bílkoviny z masa. Navíc jsou velmi levné, takže si je může dovolit každý.

Mohlo by vás zajímat:  Roztomilý ježek je na zahradě vítaný spojenec, vytvořte mu bezpečný domov

Cizrna

Cizrna obsahuje hodně vlákniny, bílkovin a železa. Připravit si z ní můžete nespočet pokrmů, včetně domácího hummusu (pomazánky). Vynikající je také ve vegetariánském curry a skvěle chutná také pečená cizrna, kterou můžete přidat do salátu nebo si ji vychutnat jako křupavou svačinku.

1684
Zdroj obrázku: Freepik

Fazole

Fazole obsahují kromě vlákniny také draslík a železo. Také tuto luštěninu můžete přidat do salátů, ale vychutnáte si je hlavně v chilli, polévkách nebo pečených pokrmech s fazolemi a rajčaty. Vyzkoušet můžete i dušené fazole s olivovým olejem a rajčaty.

Mohlo by vás zajímat:  Není rýže jako rýže. Každý druh má co nabídnout, vybírejte podle své chuti

Čočka

Tohle je nejtradičnější česká luštěnina, kterou si všichni dáváme na Nový rok. Podle lidových pořekadel přináší do domu peníze. Nemusíte ji připravovat jen k párkům. Chutnat vám jistě bude také čočkový dhál, vegetariánské karbanátky, chilli nebo salát.

Hrách

V tomto případě jste trochu limitovaní tím, co si můžete připravit. Nejlepší je z hrachu polévka, krém nebo kaše. Žlutý hrách obsahuje hodně vlákniny, železa, bílkovin a mnoho dalších živin. Alespoň jednou za čas byste si ho měli vychutnat a uvařit si hrachovou polévku.

Zdroj: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4608274/
Přidat na Seznam.cz