Lněný nápoj uleví při zácpě i nachlazení. Pravidelné pití udrží celý organismus v rovnováze

Jaké léčivé vlastnosti má lněné semínko? Lněná semínka mají pověst velmi zdravé potraviny. Sáhnout po něm by měli lidé, kteří chtějí zhubnout nebo mít pod kontrolou krevní tlak. Lněné semínko se často přidává do ovesných kaší, směsí pro zdravé snídaně, pečiva nebo do koktejlů. Lze z něj ale připravit také zdravý nápoj. Jak vařit lněné semínko, aby se zdravé látky nevypařily?

Lněné semínko

Jedná se o semeno ze lnu obecného. Je to malé hnědozlaté semínko s mnoha blahodárnými účinky. Používá se v kuchyni, lidovém léčitelství, ale také v kosmetickém průmyslu. Tento hnědý zázrak je ceněný jako přírodní lék na zácpu. Vláknina, kterou toto semínko obsahuje, působí příznivě na bakteriální flóru trávicího systému. Reguluje rytmus vyprazdňování a látky obsažené v něm navíc pomáhají snižovat hladinu špatného cholesterolu i krevního tlaku. Lněné semínko chrání játra a pomáhá detoxikovat organismus. Při kašli a nachlazení se doporučuje konzumace nálevu z lněného semínka a tento nálev také přináší úlevu při bolestech v krku i při chrapotu.

Mohlo by vás zajímat:  Živá krajina: revoluce v boji proti suchu začíná
Zdroj obrázku: Freepik

Jak vyrobit nápoj z lněného semínka?

Lněný odvar vyrobíte tak, že vsypete jednu polévkovou lžíci semínek do sklenice vody a vaříte na minimální teplotu varu asi 15 minut. Tuto směs při vaření přikryjte poklicí. Jakmile směs vychladne, sceďte ji a pijte půl šálku dvakrát denně. Nápoj lze také vyrobit bez vaření. Stačí do 200 ml teplé vody nasypat dvě polévkové lžíce lněných semínek a ty pak nechte hodinu uležet. Po přecezení léčivý nápoj vypijte.

Konzumace lněného semínka

Pamatujte na to, že se lněným semínkem to nesmíte přehánět. Doporučená denní dávka by neměla překročit 4 polévkové lžíce! Nadměrná konzumace semen může mít kontraproduktivní účinky. Hrozí riziko zácpy, nevolnosti, bolesti břicha, nadýmání a jiných zažívacích problémů. Nezapomínejte, že tato semínka se často vyskytují také v chlebech, salátech, sendvičích či v kaších.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/benefits-of-flaxseeds
Přidat na Seznam.cz