Zelené fazolky lze upravit na mnoho způsobů, vždy ale budou zdravým doplňkem jídelníčku

V 17. století byly velmi populární a do Evropy se dostaly díky španělským námořníkům. Řeč je o zelených fazolkách, které si postupně získaly na oblibě a dnes jsou součástí mnoha pokrmů a také zdravého životního stylu. Pěstují se téměř po celém světě a stojí za to, je alespoň vyzkoušet. 

Fazole se nesmí jíst syrové

Obsahují látky, které jsou pro člověka škodlivé, takže si je nikdy syrové nedávejte. Stačí jen 12 minut vaření a jsou připravené ke konzumaci. Nejčastěji se připravují na páře, protože tímto způsobem si udrží maximální množství vitaminů. Spousta lidí si je také smaží, peče nebo zamrazuje.

Zdroj obrázku: Pixabay

Fazolí jsou dva druhy. Liší se nejen barvou, ale také chutí a využitím v kuchyni. Žluté mají jemnou a krémovou chuť a po uvaření jsou lahodné, například společně s rozpuštěným máslem a strouhankou. Přidat můžete i cukr a citronovou šťávu. Hodí se jako doplněk k masovým jídlům. Zelená fazole se vyznačují výraznější chutí, a používají se do polévek a salátů. 

Připravují se ve slanině nebo jako příloha k masu

Fazolky ze všeho nejdřív umyjte, odřízněte konce a povařte v osolené vodě. Sceďte, nakrájejte na poloviny a obalte plátky slaniny. Smažte na pánvi, dokud slanina nebude zlatá a podávejte s bagetou. Další možností je příprava společně s masem. Fazole orestujte na trošce oleje, přidejte česnek, půl hrnku vody a sůl s cukrem. Snižte teplotu, přikryjte pokličkou a vařte, dokud fazole nezměknou a neodpaří se voda. Posypat je můžete pepřem a pokapat balzamikovým octem. Takto připravené fazolky podávejte s dušeným kuřetem.

Zdroj obrázku: Pixabay

Ve fazolích se nachází spoustu vlákniny, cenných vitaminů včetně A a C a také množství minerálů, které jsou potřebné pro správnou funkci našeho těla. Neobsahuje mnoho kalorií a hodí se do redukčního programu. Zelené fazole mají vysoký obsah kyseliny listové, pravidelná konzumace snižuje hladinu špatného cholesterolu. 

Přidat na Seznam.cz