Zdravé potraviny nemusí stát majlant. Tyhle suroviny stojí pár korun a tělu maximálně prospějí

Superpotraviny jsou hitem. Patřičný marketing se navíc stará o to, aby všechny výrobky s nálepkou „super“ nebo „zdravé“ či „fit“ byly o několik řádů dražší než obyčejné. Rezignovat na zdravý životní styl kvůli penězům však není vůbec třeba. Existuje totiž mnoho potravin, které jsou doslova za pakatel, přitom mají výtečné nutriční vlastnosti a k tomu chrání před různými chorobami, nebo dokonce léčí. Které to jsou?

1.     Pohanka

Výtečný zdroj vlákniny nahradí brambory nebo rýži, hodí se do zeleninových salátů, které mohou vytvořit celý oběd nebo večeři. Řeč je o pohance, která dodá bílkoviny, vitamíny ze skupiny B, kyselinu listovou i minerály, jako jsou vápník, zinek, hořčík nebo železo. Je vhodná pro celiaky i diabetiky, k tomu pomáhá snížit hladinu cholesterolu a je balzámem pro střeva.

2.     Ovesné vločky

Tři lžíce vloček, trocha vody, k tomu sezónní ovoce nebo lžička medu a snídaně je připravená. Ovesné vločky jsou levné, přitom jsou výborným zdrojem vlákniny i vitamínů C, E a řady B, nenasycených mastných kyselin. Vločky obsahují také minerály potřebné pro fungování těla, jako jsou železo, vápník, hořčík, zinek, fosfor, draslík nebo měď. Každodenní porce ovesné kaše sníží hladinu cholesterolu a rozhýbe střeva. Kromě toho jsou vločky ideální i do dezertů, lívanců nebo domácích müsli tyčinek.

Zdroj obrázku: Freepik

3.     Zelí

Hlávkové zelí patří mezi zimní stálice, ale na jaře se objevuje už čerstvá sklizeň. Ceny se pohybují okolo 20 korun za kilogram, přitom se jedná o vitamínovou vzpruhu s antibakteriálními a antiseptickými účinky, vitamínem C i E. Zelí lze konzumovat syrové, vařené, dušené nebo nakládané. Zelí pomáhá regenerovat organismus, posiluje obranyschopnost a zlepšuje činnost střev i jater.

4.     Červená řepa

Vitamínová bomba a povzbuzovač paměti a koncentrace? Jednoznačně červená řepa, která stojí jen pár korun. Obsahuje vitamíny A, C, E, K a skupiny B, vlákninu, antioxidanty a minerály, jako jsou hořčík, zinek, draslík a železo. Může se jíst syrová, vařená nebo pečená, pravidelnou konzumací se posilují kognitivní funkce mozku, především paměť a koncentrace. Je vhodná i pro pacienty s chudokrevností nebo potížemi s oběhovým systémem.

5.     Mrkev

Levná a zdravá, nebývá sice nejoblíbenější, ale mrkev je doporučována pro obsah karotenoidů, vitamínů A, K, C a řady B nebo minerálních látek. Mrkev pomáhá s trávením, ale také při potížích se zrakem, je proto vhodná pro všechny, kteří tráví svůj pracovní den před obrazovkou počítače.

Zdroj: https://www.ndtv.com/health/healthy-food-does-not-need-to-be-expensive-here-are-5-nutritious-budget-friendly-foods-2864100
Přidat na Seznam.cz