Všechny saláty nejsou stejné, správný výběr povýší jídlo, chyba odradí od další konzumace

Salát je nejběžnější přílohou. Je také spojován s dietou, protože má nízký obsah kalorií. Díky vitaminům a živinám, by měl být na našich stolech často. Je opravdu hodně odrůd, které si můžeme vybrat podle vašich potřeb a preferencí. Který z nich je nejlepší? 

Jeho cenné vlastnosti 

Jak všichni víme, salát je opravdu zdravý. Jeho listy obsahují důležitý chlorofyl. Salát je také zdrojem vitamínů, které tělo potřebuje. Salát také dokáže zlepšovat zrak a předchází vážným onemocněním očí. 

Jeho denní konzumace zlepšuje stav celého organismu a chrání před nemocemi. Železo předchází anémii a hořčík pomáhá k správnému fungování svalů. Salát má také velké množství vlákniny, která usnadňuje vstřebávání živin. Obsah kalorií je nízký, proto je dobrý k hubnutí. Salát trhejte rukou, kontakt listů s kovem způsobí oxidaci živin a změní jeho chuť na hořkou.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Jak si vybrat ten správný? 

Koupit si můžete mnoho druhů salátu, které lze použít v denním jídelníčku. Rozlišujeme je podle vzhledu a chuti. Zde vám pomůžeme vybrat ten správný. 

Máslový salát 

– nejčastěji se vyskytuje na jaře a pěstuje se v domácích zahradách. Má jemné, měkké listy a nasládlou chuť. Je to skvělý doplněk k salátům a sendvičům. Měl by se jíst rychle, protože se rychle kazí a ztrácí své cenné nutriční vlastnosti.

 Ledový salát

 – hodí se k masu a sýrům. Má jemnou a osvěžující chuť. Je velmi odolný a lze ho po zakoupení skladovat i několik dní v lednici.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

 Římský salát

 – je přísadou klasického Caesarova salátu. Můžete ho jíst syrový, ale ani při smažení neztrácí chuť. Může být kombinován třeba s ​​ořechy a nivou.

 Rukola

 – má charakteristickou hořkou chuť. Nejčastěji se používá do salátů, ale je oblíbeným doplňkem italských jídel. Můžete ji dát například na pizzu nebo do těstovin. Pěstuje se snadno, dokonce i v květináči na parapetu v kuchyni.

Přidat na Seznam.cz