V zimních měsících chybí čerstvá zelenina, imunitu ale můžeme posílit i jinak

Čekání na čerstvou zeleninu může být někdy velmi dlouhé. Proto je dobré si čekání ukrátit tím, že začneme využívat produkty, které podpoří naši imunitu. Mrkev, řepa nebo celer mohou snadno zvadnout, brambory zase vyklíčit. Objevit se může nebezpečný solanin. Kazí se nejen zelenina, ale také ovoce.

Zkuste nové možnosti, než bude k dispozici čerstvé ovoce a zelenina

Vitamíny a minerály můžete získat i jinými způsoby. Siláž pomůže obnovit střevní flóru, která může být poškozena užíváním antibiotik. Bakterie mléčného kvašení patří mezi cennou složku siláže. Obnovují imunitu, která je po užívání léků oslabená. Vitamíny a minerály jsou také součástí siláže, stejně jako protizánětlivé látky. Siláž jezte nejlépe syrovou, protože při teplotách nad 60 stupňů můžete zabít bakterie mléčného kvašení, které jsou pro siláž typické.

Mohlo by vás zajímat:  Krásné bylinky budou ozdobou zahrad či balkonů a najdou využití v domácí lékárničce
Zdroj obrázku: Freepik

Pít můžete šťávu, která vzniká kvašením – z kysaného zelí, okurek, červené řepy. Šťávou můžete dochutit například polévky. Petržel má detoxikační vlastnosti a čistí krev. Stačí jedna polévková lžíce nasekané petrželky, která dodá dostatečný počet vitamínů A a C. Petržel je bohatá na draslík, vápník, železo nebo zinek. Kyselina šťavelová, kterou také obsahuje, není dobrá pro naše ledviny, takže byste si měli dát pozor, kolik petržele denně sníte.

Další zeleninou je řeřicha, z bylinek zkuste pažitku

Některé druhy zeleniny jsou velmi jednoduché na pěstování. Například konzumace řeřichy pomůže zlepšit stav vaší pokožky, která bude zářit. Posiluje také nehty a vlasy, které jsou po zimě velmi oslabené. Používá se hodně v lidovém léčitelství, regeneruje tělo a posiluje imunitu.

Mohlo by vás zajímat:  Orchideje stále stoupají v oblibě. Nové odrůdy jsou méně náročné, ale neméně okouzlující
Zdroj obrázku: Freepik

Další možností je pažitka, kterou si můžete vypěstovat sami na balkoně nebo na okenním parapetu. Obsahuje vysoké množství kyseliny listové, která uklidní nervový systém a předchází depresím. Jestli budete mít v těle nedostatek této kyseliny, můžete se cítit slabí a budete anemičtí. Pažitku si snadno zasadíte a použít ji můžete na míchaná vejce, saláty nebo jiné omelety.

Zdroj: https://www.healthline.com/health/food-nutrition/foods-that-boost-the-immune-system
Přidat na Seznam.cz