Vegetables 752153 1920

Rostlinná strava je přirozenou cestou ke zdraví, která tělo navrátí do rovnováhy

Především po zimním období, kdy holdujeme sladkostem a tučnému masu, je zdravá strava důležitá. S příchodem tepla bychom si měli dát od takových potravin pauzu. Pokud vyřadíte ze stravy maso a jednoduché cukry a mouku, můžete zmírnit alergie, revmatismus, atopický ekzém, ale i cukrovku. Nemusíte hned vyhazovat veškeré maso z mrazáku. Bude stačit, když snížíte jeho množství na jednu až dvě porce za týden.

V rostlinné stravě najdete sílu

Podle biochemika Thomase Colina Campbella z Cornellovy univerzity ve Spojených státech jsou celé rostliny plné živin. Od vitamínů, antioxidantů až po minerály. Právě rostliny si umějí poradit s volnými radikály v těle, které v nemalé míře ovlivňují stárnutí, rakovinu a srdeční onemocnění.

Mohlo by vás zajímat:  Citrón je prospěšný nejen pro naše zdraví, skvělé využití najde i v domácnosti
Zdroj obrázku: Pixabay

Sladká mrkev na revma

Mnoho výzkumů poukazuje na to, že vegetariánská strava může pomoci s revmatoidní artritidou. Pomůže vám od bolestí, proto se vám bude lépe chodit. Pokud i vy trpíte těmito potížemi, doporučujeme si dopřát více rostlinných bílkovin, jako jsou fazole, hrášek, čočka a cizrna. Nejlépe každý den.

Lněné semínko proti alergii

Výživoví poradci doporučují, aby se lidé vzdali lepku, mléčných výrobků a vajec. Je jen na každém člověku, jak se zařídí, ale pokud trpíte alergiemi, může to být jistě účinné. Jak to ale udělat s rozumem? Lněné semínko je známé již desetiletí. Proslavilo se především svými účinky. Když se semínka rozmixují, mohou v kuchyni působit stejně jako vejce. Jistě z nich uděláte skvělé koláče a pečivo.

Mohlo by vás zajímat:  Zázračná řeřicha vyroste už za týden a obohatí jídelníček všem, kdo touží žít zdravě
Zdroj obrázku: Freepik

Ovesné vločky

Ovesné vločky jsou plné minerálních látek a vitamínů. Dodávají energii a snižují cholesterol a cukr v krvi. Můžeme z nich vyrobit i ovesné mléko, které když obohatíme skořicí, vzniká dokonalá pochoutka. Ovesné mléko lze také použít do kávy. K přípravě bude stačit dvě stě gramů ovesných vloček, které rozmixujete a zalijete 1,5 litrem horké vody. Po třiceti minutách přeceďte a mléko je hotové. Vzniklé mléko uchovávejte až tři dny v ledničce, poté připravte čerstvé.

Zdroj: https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/healthyliving/vegetarian-and-vegan-eating
Přidat na Seznam.cz