Oblíbené pokrmy mohou velmi zatížit trávení. Nad skladbou jídelníčku se vyplatí přemýšlet

Trávení jídel hodně závisí na tom, s jakými produkty je připravíte. Existují totiž potraviny, které mohou zůstat v zažívacím systému a způsobit tak nepříjemné vedlejší účinky jako nadýmání, pocit těžkosti nebo poruchy trávení. To jsou ovšem pouze některé z negativních vlastností.

Ořechy a houby

Ořechy jsou pro naše zdraví velmi důležité. Jsou bohatým zdrojem vitamínů, minerálů a nenasycených mastných kyselin. Mají také příznivý účinek na oběhový systém a snižují riziko cukrovky. Jejich přílišná konzumace má ovšem vedlejší účinky. Ořechy mohou způsobit bolesti žaludku a nadýmání. Obsahují totiž taniny, které jsou těžko stravitelné a zůstávají ve střevech dlouho. Navíc je mohou i zablokovat. Pečené a solené ořechy jsou obzvlášť problematické.

Zdroj obrázku: Freepik

Houby jsou těžko stravitelné kvůli chitinu, který je jejich hlavním stavebním materiálem. Chemická struktura chitinu připomíná celulózu, která je nerozpustná v žaludečních kyselinách. Z tohoto důvodu mohou zůstat ve střevech až pět hodin a způsobit pocit těžkosti, který mnoho lidí po konzumaci většího množství hub často zažívá.

Vepřové maso

Vepřové maso je velmi populární. Bohužel se tuky štěpí ve střevech jako poslední. Navíc se vepřové maso často smaží na velkém množství oleje, což procesu příliš nepomáhá. Kvůli této kombinaci naše oblíbená masová jídla zůstávají déle v trávicím systému. Chcete-li si užít svou oblíbenou chuť, a přitom tolik nezatížit organismus, snažte se vybírat části masa, která nejsou tak tučná (vepřová šunka, panenka).

Zdroj obrázku: Freepik

Dorty a sladkosti

Dorty s krémem a další sladkosti jsou pro lidské tělo negativní nejen kvůli vysokému obsahu cukru. Kombinace másla, vajec, smetany a cukru je často zodpovědná za blokování střev. Tvarohový koláč s polevou nebo tiramisu může zůstat ve střevech až 12 hodin. Pokud milujete sladké a nechcete se ho vzdát, snažte se nenakupovat v cukrárně. Připravte si dezerty doma a snažte se používat při pečení otruby nebo ovesné vločky, které vám dodají vlákninu a pomohou střevům lépe fungovat.

Zdroj: https://www.webmd.com/digestive-disorders/ss/slideshow-foods-to-avoid
Přidat na Seznam.cz