Neustálé koukání do obrazovky namáhá zrak. Zdravotním problémům s očima předejdou známé superpotraviny

Naše babičky si věděly rady s mnohými neduhy, dokonce i se zrakem. V té době nebyl zasažený mnohahodinovým koukáním do obrazovek monitoru, tabletu nebo mobilu jako dnes, kdy trpí problémy se zrakem mnohem více lidí. Pro zlepšení zraku však využívaly bohatství přírody a toho, co jim poskytovala zahrádka nebo včely. Dnes bychom řekli, že jde přímo o superpotraviny, jejichž účinků můžeme využít i v současnosti. Není totiž třeba exoticky znějících semínek ani z daleka přiváženého ovoce, aby byly oči zase v pořádku! A jaké lokální potraviny pomohou?

Černý rybíz je plný antioxidantů

Číslem jedna českých zahrádek jsou rozhodně rybízy, především černý, který obsahuje velké množství vitamínů a antioxidantů. Tyto trpké černé bobule zlepšují vidění, jsou ideální pro předcházení glaukomu a krátkozrakosti. A jí se nejen čerstvé ovoce, ale pije se i čaj ze sušených listů keře černého rybízu. Odvar se často doplňuje brusinkami nebo listy šípkového keře, aby byl účinek intenzivnější, a popíjí se 2 hrnky během dne alespoň jeden měsíc. Jinak pro doplnění potřebných vitamínů včetně céčka postačí hrst čerstvých nebo rozmražených bobulí černého rybízu denně.

Zdroj obrázku: Freepik

Včelí pyl pro zrakovou ostrost a předcházení šerosleposti

Další lokální superpotravinou je včelí pyl, který se prodává jako perga neboli včelí či lyofilizovaný chléb. Obsahuje vitamíny A, B2, rutin, riboflavin i betakaroten, složky, které účinně posilují ostrost zraku včetně vidění v šeru a ve tmě. Pro předcházení šerosleposti stačí zalít 1/3 hrnku převařené vody 2–3 lžičky pylu a nechat odstát přes noc. Poté se přilévá menší množství teplé vody (o teplotě asi 40 °C), může se osladit medem a pít ráno a večer nalačno po dobu dvou měsíců.

Hrušky nezlepšují jen trávení

Ani další superpotravina nechyběla v minulosti na žádné zahradě pro svou výtečnou chuť i blahodárné účinky na zdraví. Řeč je o hruškách, které obsahují vitamín C, kyselinu listovou, z minerálů pak sodík, draslík, měď, zinek a fosfor. Navíc jedna hruška se pyšní dokonce 15 % denní dávky vlákniny, výborně proto reguluje trávení a napomáhá vylučovat toxiny a těžké kovy z těla. Hrušky k tomu prokrvují oči a příznivě působí na zlepšení očního vidění.

Zdroj: https://www.webmd.com/eye-health/blue-light-health
Přidat na Seznam.cz