Holding Schematic Meal Plan Diet With Various Healthy Products Background

Mýty okolo zdravého stravování z něho dělají složitý proces. Stačí se zaměřit na několik pravidel

Zdravé stravování by mělo být základem nás všech. Jedná se přeci o naše zdraví, které si chceme uchovat co nejdéle. Vyhnout by se nám měly nemoci i bolesti kloubů nebo svalů. S dietou a stravováním je ale spojeno několik mýtů, které se opírají o informace typu „jedna paní povídala“. Nyní se můžete podívat, o které se jedná.

Některé důkazy hovoří o tom, že zdravá výživa není tak zdravá

Za posledních 50 let došlo k mnohým změnám, které dopadají na lidi až nyní. Až do roku 1950 na světě nebylo tolik obézních lidí nebo těch, kteří bojují s nadváhou. Po roce 2000 se ale provedlo několik výzkumů, které ukazují, jak by zdravé stravování mělo vůbec vypadat. Kromě obezity jsou ale se špatným stravováním spojené také jiné nemoci – například infarkt.

Mohlo by vás zajímat:  Pecku z avokáda lze ještě skvěle využít. Obohatí jídelníček a rozzáří vlasy i pleť

Prvním mýtem je, jak často se má jíst. Člověk, který nebyl zvyklý jíst pětkrát denně, bude mít problém do sebe tolik porcí dostat, ač se bude jednat o nejzdravější potraviny. Proto je nutné naslouchat svému tělu, které vám rádo řekne, kdy se máte najíst. Mnoho lidí to tak dělá a nejenže hubnou, ale nemusí se omezovat v potravinách, které mají konzumovat. Prostě si dají od každého kousek a netrápí je nadváha. Navíc pokud k tomu přidají ještě cvičení nebo sport.

Mohlo by vás zajímat:  Léto je plné šťavnatého ovoce. Vyzkoušejte i méně tradiční druhy a posilněte své zdraví
Zdroj obrázku: Freepik

Zapomeňte na počítání kalorií

Lidé, kteří počítají kalorie, se mohou cítit špatně kvůli tomu, že jich snědí málo, nebo naopak až moc. Při hubnutí a zdravém stravování je důležité mít výdej vyšší než příjem. Je to jednoduchá matematika a nehledejte na tom nic složitého. Metabolismus funguje jednoduše a nezáleží na tom, jestli jíte jídla bez sacharidů nebo se cpete sladkostmi. I člověk, který drží dietu, si může dovolit kousek čokolády, pokud bude pravidelně cvičit.

Mohlo by vás zajímat:  První pomoc při nachlazení: česnek a cibule. Účinky se dostaví okamžitě

Mnoho lidí se také domnívá, že sůl i bílá mouka nejsou pro tělo vhodné. Můžete si vyzkoušet několik stylů stravování a uvidíte, který vám bude vyhovovat nejvíce. Existuje jich už několik druhů, ale i když dostanete doporučení, nemusí vám daný styl sednout. Proto se netrapte zbytečně a raději tělu dejte to, co si přeje. Sůl patří mezi koření, bez kterého si neumíme představit jídlo. Nesmíte to s ní ale přehánět, ovšem úplně přestat solit je hloupost.

Zdroj: https://www.bhf.org.uk/informationsupport/support/healthy-living/healthy-eating/dieting-myths
Přidat na Seznam.cz