Jedinečné avokádo: toto ovoce si můžeme dopřát po celý rok, naše tělo nám poděkuje

Výtečně chutná a krásně voní, konzumuje se syrové, ale také pečené. Avokádo je poklad a jeden z nejzdravějších druhů ovoce, který lze koupit v obchodě během celého roku. Avokádo má dokonce své fankluby a ve světě existuje mnoho avokádových barů a restaurací, kde si mohou milovníci toto ovoce užít do sytosti. Proč byste si měli dát avokádo ke svačině a jaké účinky na zdraví má?

Zdroj obrázku: Pixabay

Zralé avokádo připomíná konzistencí máslo

Jak si užít dokonalou chuť tohoto exotického ovoce? Především jeho správným výběrem, kvalitní avokádo musí být dostatečně zralé. Po zakoupení se skladuje v chladničce a musí se spotřebovat během 5 dnů. Toto exotické ovoce má oválný tvar a silnou hladkou slupku s lesklou zelenou barvou, dužina je krémová, světle zelená až nažloutlá. Na omak se musí jemně prohýbat a při rozkrojení připomínat konzistencí máslo. Při krájení však může začít hned tmavnout, proto je nutné jej pokapat limetkovou nebo citronovou šťávou.

Na cholesterol i na nervy

Avokádo obsahuje velké množství vitamínů, především C, řady B (B1, B5, B6, B9), E a K, také minerálů, jako jsou draslík, hořčík, železo, zinek, fosfor a mangan. Je ceněné jako bohatý zdroj zdravých tuků, napomáhá vstřebávání přijatých živin a antioxidantů, které jsou rozpustné v tucích a vstřebávají se ze střev do krve. Pravidelnou konzumací avokáda se snižuje hladina cholesterolu, reguluje funkce srdce, posiluje nervová soustava a zabraňuje neoplastickým změnám. Dokonce má omlazující účinky a používá se při dietách i přes vysoký obsah kalorií. Zdravé tuky napomáhají fungování metabolismu, doporučuje se těhotným.

Zdroj obrázku: Pixabay

Jak konzumovat avokádo

Toto ovoce má spíše nevýraznou chuť, konzumuje se syrové v salátech v kombinaci s vejci, mořskými plody, citrusy, uzenými rybami a zeleninou, jako jsou rajčata nebo červená cibule. Přidává se do koktejlů, pomazánek, dresinků nebo zdravých receptů. Známé je guacamole s citronovou šťávou, jemně nakrájenou cibulkou, paprikou, koriandrem, solí, pepřem a olivovým olejem. Používá se k pečenému nebo grilovanému masu jako dip i jako omáčka k těstovinám.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/12-proven-benefits-of-avocado
Přidat na Seznam.cz