Close Up View Farmers Hand Picking Apple Fruit Orchard

Jablka podporují trávení a metabolismus, napomáhají hubnutí a fungují jako prevence proti nemocem

Jablka jsou jedním z nejoblíbenějších plodů dostupných v našem klimatu po celý rok. Jsou považována za velmi zdravá a nízkokalorická. Nemusí to však být úplně tak. Existuje skupina lidí, která by se měla těmto plodům vyhýbat.

Zdravé plody

Jablka se považují za ovoce se speciálními zdravotními vlastnostmi. Jsou zdrojem vitamínu C, vitamínů E a K, skupiny B, jakož i hořčíku, vápníku, fosforu, zinku, křemíku a draslíku. Vysoký obsah antioxidantů pomáhá bojovat proti volným radikálům v těle, pozitivně ovlivňuje stav pokožky a zraku. Velké množství vlákniny zlepšuje peristaltiku střev a urychluje metabolismus.

Mohlo by vás zajímat:  Vyzkoušejte neobvyklý recept z brambor, který podpoří vaši krásu

Pravidelná konzumace jablek se proto doporučuje zejména lidem trpícím problémy souvisejícími s trávicím systémem (průjmem, zácpou, plynatostí). Kromě toho pozitivně ovlivňují imunitní systém, proto se vyplatí je zařadit do každodenní stravy zejména v podzimním a zimním období.

Zdroj obrázku: Freepik

Kdo by se měl jablek vzdát

Jablka se doporučují zejména lidem na dietě. Kromě toho mají nízký obsah kalorií a nízký glykemický index, zasytí na delší dobu, regulují práci v trávicím systému, pomáhají snižovat hladinu špatného cholesterolu a cukru v krvi. Obsažené pektiny napomáhají odstraňování toxinů z těla a vláknina urychluje metabolismus, a tím výrazně zlepšuje zpracování potravy. Upozorňujeme však, že doporučené denní množství ovoce jsou 2–3 porce. Nejlepší je jíst 1–‍2 středně velká jablka denně.

Mohlo by vás zajímat:  Houby shiitake patří mezi významné zdroje vitamínu D, mědi a vzácných aminokyselin

I když jsou jablka považována za mimořádně zdravá, ne každý by je měl jíst. Ve velkých množstvích se nedoporučují lidem trpícím syndromem dráždivého tračníku a přecitlivělou slinivkou. Nadměrná konzumace jablek může vést k bolesti žaludku. Důvodem je skutečnost, že dochází k fermentaci. Pokud máte potíže s trávením, poraďte se ohledně konzumace jablek se svým lékařem.

Zdroj: https://www.webmd.com/food-recipes/benefits-apples
Přidat na Seznam.cz