Detoxikace tělo pročistí a zanechá pocit lehkosti. Zelenina odstraní z těla toxiny přirozenou cestou

Léto je tady a mnohé ženy, a nejen ony, se snaží zhubnout do plavek a také detoxikovat svůj organismus. Toxiny jsou velmi nebezpečné látky, které se hromadí v těle z ovzduší i z konzumované potravy a mohou ohrožovat fungování jednotlivých orgánů i celého těla. Jaké potraviny pomohou přirozeně detoxikovat organismus? Zelenina je levnou variantou k předraženým marketingovým přípravkům z lékárny, po jaké sáhnout?

Detox organismu

Co si představit pod pojmem detox? Zjednodušeně se jedná o odstranění toxinů z těla. Nebezpečné a chemické látky se do těla dostávají z průmyslově vyráběných potravin, které jsou plné konzervantů, aditiv a barviv, ale současně z ovzduší a vody, z léků, z kouření nebo z alkoholu. Všechny nebezpečné a toxické látky zatěžují vnitřní orgány. Trpí především játra, která fungují jako filtr všeho, co se do těla dostane, ale neméně jsou ohrožené ledviny, které jsou přetížené odstraňováním nezdravých částic.

Mohlo by vás zajímat:  Domácí sušená rajčata bez chemie připravíte bez sušičky, stačí běžná trouba

Změna jídelníčku a podpora jater a ledvin

Tělo si samo o očistu říká při vyčerpání, při zvýšeném výskytu kožních skvrn nebo akné, při žaludečních obtížích nebo při problémech s vylučováním, ale také při nadměrném tloustnutí. A jak začít? Rozhodně změnou jídelníčku s vyřazením průmyslově zpracovaného masa a tuků. Vhodné je omezit konzumaci stimulantů, kávy a černého čaje. Doporučuje se denně vypít alespoň dva litry vody a bylinných čajů z kopřivy, máty nebo meduňky. Vlákninu lze doplnit z celozrnných potravin a také z ovoce nebo zeleniny. Které druhy jsou vhodné?

Zdroj obrázku: Freepik

1.    Zelí

Bílé zelí se může konzumovat po celý rok, protože je pokladnicí vitamínů a antioxidantů. Ulevuje od toxinů a zlepšuje chod těla, k tomu je nízkokalorické a umožňuje všechny druhy úprav. Je možné ho jíst zasyrova, pečené, vařené, zavařované i blanšírované.

Mohlo by vás zajímat:  Chutná a nesmírně zdravá. V některých kombinacích však rajčata ztratí své mimořádné vlastnosti

2.    Brokolice

Brokolice obsahuje vitamíny, minerály a přírodní antioxidanty, jako je sulforafan. Může se jíst čerstvá, vařená i pečená, přidává se do salátů. Výtečná je v polévce, která je k tomu snadná na přípravu.

3.    Kořen petržele

Tato kořenová zelenina tvoří základ na vývar i pod maso, hodí se do pomazánek a smoothie. Je zdrojem vitamínů C, skupiny B a provitamínu A. Kromě toho obsahuje éterický olej apiol, který působí antimikrobiálně. Nadto petržel účinně detoxikuje organismus.

4.    Červená paprika

Je nízkokalorická, výtečně chutná syrová i pečená na grilu. Obsahuje vitamín C ve čtyřnásobné dávce, než mají pomeranče, což zlepšuje odstranění toxinů z těla. Obsažené flavonoidy k tomu působí jako protizánětlivé antioxidanty.

5.    Okurky

Čerstvý okurkový salát je balzámem pro střeva i pleť, okurky obsahují až z 97 procent vodu, což usnadňuje detoxikaci, navíc jsou zdrojem křemíku, který zlepšuje vzhled pleti.

Zdroj: https://www.glamour.com/story/5-detoxifying-vegetables-recipes
Přidat na Seznam.cz