Podzimní kuchyni vládne dýně. Oblíbenou zeleninu si ale nemohou vychutnat všichni

Dýně je vynikajícím zdrojem vitamínů a minerálů, proto stojí za to najít pro ni místo v každodenní stravě. Kromě populárního krému si z ní můžete připravit spoustu jídel, slaných i sladkých. Ale tato milovaná zelenina není dobrá pro každého. Nebezpečně dokáže zvýšit hladinu cukru v krvi.

Pro koho je vhodná

Dýně je nespornou královnou podzimní zeleniny. Je nejen krásná, ale i velmi chutná, a co je velmi důležité, i zdravá. Dýně je skutečná vitamínová bomba. Obsahuje mnoho vitamínu A, skupiny B, vitamínu C, E a K, jakož i vápníku, draslíku, hořčíku, fosforu a železa. Vlastnosti dýně by měli především využít lidé na dietě. Dýně má nízký obsah kalorií a dokáže urychlit metabolismus.

Kromě toho by měla dýně najít místo na talíři všech, kteří se starají o pokles cholesterolu, zlepšení imunity a detoxikaci těla. Studie ukazují, že dýně může být také prvkem prevence rakoviny. Jedná se zejména o snížení rizika rakoviny plic. Nemělo by se zapomínat ani na krásu. Pravidelná konzumace dýně pomáhá udržovat pokožku pružnou a hydratovanou.

Zdroj obrázku: Freepik

Kdo by se jí měl vyhnout

Navzdory mnoha zdraví prospěšným vlastnostem existují i ​​určité kontraindikace konzumace dýně, zejména ve velkém množství. Vzhledem k velmi vysokému glykemickému indexu by se dýním měli vyhýbat především diabetici a lidé trpící inzulínovou rezistencí. Nejrychlejší zvýšení glykémie přináší dýně vařená a smíchaná se smetanou.

Je nebezpečná u pacientů s cukrovkou 2. typu nebo necitlivostí tkáně na inzulín. Proto abyste mohli jíst dýně a nestarat se o hladinu cukru v krvi, stojí za to sáhnout po pečené dýni, dýni dušené na kousky a kombinovat ji na talíři s bílkovinami z libového masa a zdravými tuky. Dobrou volbou bude také grilovaná dýně. Bude fungovat jako náhrada brambor nebo doplněk k salátům se sýrem feta nebo halloumi.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/is-pumpkin-good-for-diabetics
Přidat na Seznam.cz