Citrusy jsou nedocenitelným zdrojem vitaminů, prospěšné jsou ale nejen při nachlazení

Všichni jistě vědí, jak důležité jsou citrusy po celý rok, a zejména pak na podzim a v zimním období v boji proti nachlazení a chřipce, což je dáno zejména vysokým obsahem vitaminu C. Ten sice můžete tělu dodat také pomocí tablet nebo kapslí, ale přímá, přírodní forma je vždy nejlepší a nejúčinnější.

Méně lidí však již ví, že konzumací dostatečné dávky vitaminu C děláte to nejlepší také pro vaše šlachy a klouby, protože tak může docházet k potřebné produkci kolagenu, který zajišťuje jejich funkčnost. Kromě vitaminu C obsahují citrusy také vitaminy patřící do skupiny B a vitamin E, z minerálů pak zejména vápník, fosfor a draslík.

Zdroj obrázku: Freepik

Pokud jde o způsob konzumace citrusů, nejlepší je dát si denně buď sklenici takzvaného fresh džusu, tedy čerstvě vymačkané šťávy z jednoho nebo více druhů, nebo přímo kousek ovoce. Jestliže chcete použít kůru z ovoce, použijte jen takové, které nebylo chemicky ošetřeno. Citrusy nejezte před nebo po lécích a mějte na paměti, že šťáva z nich se nehodí ani k zapíjení léků.

Pomeranče

Pokud trpíte zvýšeným, nebo dokonce vysokým krevním tlakem, pomůže vám pomerančová kúra spočívající ve vypití sklenice čerstvé pomerančové šťávy každý den po dobu jednoho měsíce. Nevyhýbejte se dužnině, protože obsahuje cenné látky.

Zdroj obrázku: Freepik

Citrony a limety

Kromě známých účinků proti nachlazení a chřipce chrání konzumace citronů a limet také před nádorovými onemocněními a citron navíc přispívá k posílení nepropustnosti cév.

Grapefruity a mandarinky

Díky nízkému glykemickému indexu a nízkému obsahu kalorií jsou grepy ideální jak pro osoby trpící cukrovkou, tak pro ty, kteří chtějí snížit svou hmotnost a upevnit zdraví. I konzumace mandarinek přispěje k tomu, že se zbavíte nadbytečných kil, a navíc budete chránění i proti ateroskleróze. Pokud budete po nějakou dobu každý den pít nápoj ze šťávy ze 3 klasicky velkých mandarinek a 200 ml vody, půjde vám redukce hmotnosti jedna radost.

Zdroj: https://www.webmd.com/diet/health-benefits-citrus-fruits
Přidat na Seznam.cz