Chia Seeds Wooden Scoop Bowl Marble Table Salvia Hispanica Copyspace Top View

Chia semínka nesmí chybět ve zdravém jídelníčku. Doplní důležité živiny a pomohou zhubnout

Chia semínka, to už dávno není neznámý pojem. Jsou velmi oblíbeným doplňkem stravy. Jedná se o nenápadná zrníčka, která ale našemu tělu dodají spoustu vlákniny a bílkovin. Kromě toho obsahují také minerální látky, které jsou nezbytné pro fungování našeho organismu. Vyplatí se je mít doma, protože se hodí především do zeleninových salátů nebo jogurtu či ovesné kaše.

Využijte je také při vaření

Jak chia semínka pomáhají našemu tělu? Jsou to semínka, která se získávají ze šalvěje španělské, která pochází z Jižní Ameriky. Jsou to velmi malá a plochá semínka, která mají tmavou barvu. Můžete si z nich udělat olej, rozemlít je nebo je pouze zalít vodou a počkat, až nabobtnají, a potom si je vychutnat. Připomínají trochu lněná semínka, protože se mohou použít stejnými způsoby. Proč se tedy vyplatí zařadit je do svého jídelníčku?

Mohlo by vás zajímat:  Na jaře rádi zdobíme i hroby našich blízkých. S několika radami vydrží květiny déle svěží
Zdroj obrázku: Freepik

Najdete v nich spoustu bílkovin, které jsou velmi důležité k tomu, aby naše tělo dobře fungovalo. Navíc obsahují také vápník, který je skvělý pro naše zuby a kosti. Pokud jste veganem, chia semínka posílí organismus a tělu dodají potřebné látky. Jsou také plné omega mastných kyselin, což jsou zdravé tuky. I ty naše tělo potřebuje a už jedna lžíce chia semínek rychle doplní jejich nedostatek.

Chia semínka jsou spojována s hubnutím

Chia semínka jsou vhodná i při hubnutí. Po zalití vodou rychle nabydou na objemu, jsou plné vlákniny, a tak potlačují chuť k jídlu. Dodají vám pocit plnosti a nebudete mít brzy po jídle hlad. Chia semínka a vláknina v nich obsažená také reguluje střeva, pomáhá je čistit, a tím pádem podpoří také látkovou výměnu.

Mohlo by vás zajímat:  Většina ji rovnou vyhazuje, kávová sedlina přitom doma i na zahradě najde skvělé využití

Chia semínka pak můžete používat jako lněná semínka. Hodí se do ovesných vloček, tvarohu, jogurtu nebo zeleninových koktejlů. Mnoho lidí je používá jako zahušťovadlo do polévek. Chia semínka by se ale neměla vystavovat vysoké teplotě, protože tím se ničí jejich cenné látky. Proto si raději udělejte ovocné nebo zeleninové koktejly, které hned vypijete.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/chia-seeds
Přidat na Seznam.cz