Česnek dodá jídlu typickou chuť a prospěje zdraví. Je ovšem třeba přidat ho do jídla správně

Česnek patří do každé české kuchyně. Je to národní zelenina, která se přidává skoro do každého pokrmu. Snadno se ale stane, že česnek připálíte nebo jinak znehodnotíte. Výsledná chuť pokrmu pak nebude vůbec dobrá. Jeho chuťové vlastnosti jsou velmi ceněné, a proto je dobré vědět, kdy česnek do jídla přidat, aby vynikla nejen jeho chuť, ale také chuť celého jídla.

Pro každý pokrm bude potřeba jiný postup

Často se v receptech dočtete, že je třeba česnek přidat hned na začátku vaření, ale u některých zase bude potřeba česnek přidat na konci. Kde je tedy pravda? Možná bude někde uprostřed. V některých receptech najdete, že se česnek má připravit současně s cibulí. Tím byste měli získat dokonalou chuť a do česneku pak přidat další suroviny. Jestli nebudete další suroviny vařit příliš dlouho, česnek můžete použít už na začátku.

I v takovém případě buďte opatrní, protože stačí jen několik vteřin navíc a česnek zhořkne. Tím pádem by bylo celé jídlo zkažené, na pánvi ho tak nechte jen krátkou chvíli, dokud nebude česnek načervenalý. V lepším případě je dobré česnek přidat až na samotném konci vaření. Bude nejen dobře cítit, ale také nebude hořký a výsledné jídlo bude mít dokonalou chuť.

Zdroj obrázku: Freepik

Česnek má spoustu skvělých vlastností

O česneku toho koluje mnoho. Díky jeho vlastnostem se může použít například při léčení nachlazení nebo chřipky. Působí antibakteriálně, jedná se o přírodní antibiotikum, které se vyplatí mít doma. Tepelnou úpravou ale ztratí právě tyto vlastnosti, proto je nejlepší si ho dopřát syrový. Pokud je ale potřeba ho vařit, rozmačkejte ho, počkejte deset minut a potom ho dejte do rozpálené pánve nebo hrnce.

Dělá se to kvůli allicinu, který vyžaduje kyslík k aktivaci. Díky tomu, že česnek nadrtíte, se uvolní více této látky a česnek pak bude odolnější vůči tepelné úpravě. Zachová si tak více svých skvělých vlastností a vy do svého těla dostanete spoustu vitaminů a dalších látek, které jsou tělu prospěšné.

Zdroj: https://www.washingtonpost.com/news/voraciously/wp/2018/12/14/how-best-to-harness-the-power-of-garlic-in-your-everyday-cooking/
Přidat na Seznam.cz