Bulgur Rukola

Bulgur a rukola dokážou nahradit některé jiné potraviny, svým složením tělu prospějí mnohem víc

Chybí vám bulgur a rukola v jídelníčku? Že takové potraviny ani do jídelníčku zařadit neumíte? Nebo vám přijdou módní a v dnešní době více než vychvalované? Pletete se, protože bulgur je tu s námi dlouhá desetiletí. Jedná se totiž o obilovinu, tedy o celozrnnou, nalámanou tvrdou pšenici. A pokud nevíte, jak ho zařadit do jídelníčku, není to těžké, protože bulgur je ideální alternativou bílé rýže. Oproti rýži totiž obsahuje značné množství vitamínů, vlákniny a minerálních látek. To stejné platí o rukole. Jestli vypěstujete hlávkový salát nebo rukolu na své zahradě, je v podstatě jedno, obojí je velmi chutné. Jen s tím rozdílem, že je rukola na živiny vydatnější.

Mohlo by vás zajímat:  Dýni můžeme zpracovat na mnoho chutných způsobů i jako dekoraci
Zdroj obrázku: Freepik

Bulgur

Bulgur se hodí jako příloha k masům i zelenině a je vhodný pro udržení zdraví srdce. Je tu s námi dlouho, ale bohužel se ho mnoho lidí bojí. Je přitom mnohem cennější než kuskus nebo rýže. Obsahuje značné množství vlákniny, která udržuje střeva v dobré kondici, a je také bohatým zdrojem sloučenin pro zdravé srdce. Obsahuje vápník, draslík, fosfor a hořčík. Dokáže snižovat krevní tlak, reguluje srdeční frekvenci, usnadňuje lepší cirkulaci krve a rozšiřuje tepny. Také chrání před infekcemi a pomáhá tělu vstřebávat draslík a vápník.

Mohlo by vás zajímat:  Turisty přesycené Krkonoše může pomoci zachránit vybudování dalších parkovacích míst
Zdroj obrázku: Freepik

Rukola

Pravidelné pojídání rukoly zajišťuje zvýšení imunitního systému. V této listové zelenině se také skrývá síra, která má silné baktericidní účinky, a proto urychluje boj s infekcemi. Takže pokud bojujete se špatným hojením ran nebo jinými infekcemi, rozhodně si každý den dopřejte rukolu. To ovšem není vše – rukola také poskytuje tělu důležité živiny, které snižují rozvoj obávané rakoviny, cukrovky a kardiovaskulárních onemocnění. Jedinou nevýhodou je, že byste ji měli jíst vždy čerstvou a nejlépe si ji i doma vypěstovat, protože rukola rychle vadne a oxidují v ní důležité sloučeniny. Proto je třeba si vždy dopřát jen ty listy, které nejsou zvadlé, hnědé či jinak stářím poškozené.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/bulgur-wheat
Přidat na Seznam.cz