Avocado 2115922 1920

Avokádo pod hledáčkem vědců: studie vyhodnotila jeho skutečný vliv na zdraví

Avokádo je plodina, kterou obecně považujeme za velmi zdravou. Je třeba o ní přemýšlet jako o zdroji tuku, nikoli jako o ovoci. Takže pokud jej chcete zahrnout do svého jídelníčku, vyplatí se jím nahradit jiný tuk. Můžete si připravit například sendvič s avokádem a jinou zeleninou, bez jakéhokoli másla či jiného tuku. Avokádo přidejte také do zeleninových salátů nebo si jej dopřejte s těstovinami. Jeho použití je univerzální, nikdy ale nezapomínejte, že se jedná o tuk!

Náročné na pěstování

Jakkoli je avokádo zdrojem zdravých tuků, nutno také podotknout, že spousta lidí se snaží mu vyhnout. Je to z toho důvodu, že při jeho pěstování je zapotřebí obrovské množství vody. Spousta lidí proto sáhne raději po méně náročných zdrojích energie.

Mohlo by vás zajímat:  Různé barvy dýní můžeme kombinovat do zajímavých halloweenských dekorací
Zdroj obrázku: Pixabay

Vědecké testování

Vzhledem k tomu, že se mu připisuje vysoký potenciál, není divu, že vzbudil tolik pozornosti, a to nejen u veřejnosti. Vědci z Univerzity Illinois v Urbana Champaign testovali účinky každodenní konzumace avokáda. Vědci sledovali 163 dospělých ve věku od 25 do 45 let, kteří po dobu 12 týdnů dodržovali specifickou stravu. Ta obsahovala určité množství avokáda každý den. Jaké jsou výsledky této studie?

Výsledky studie

Účastníci, kteří pravidelně každý den konzumovali avokádo, měli hladiny draslíku ve vyváženém množství. Je to z toho důvodu, že právě avokádo je dobrým zdrojem tohoto minerálu. Dále pak bylo u účastníku zaznamenáno lepší fungování střev a snížení nezdravých kyselin v těle. Hannah Holscherová, iniciátorka experimentu, zdůrazňuje, že tuky obsažené v avokádu mají pozitivní vliv na střevní mikroby.

Mohlo by vás zajímat:  Pomerančová kůra domov dokonale osvěží a zachrání pokojové rostliny před zkázou
Zdroj obrázku: Pixabay

Avokádo a hubnutí

Vzhledem k tomu, že avokádo působí na zdraví střev, je užitečné při hubnutí. Je ale zapotřebí říci, že by mělo hlavně nahrazovat nezdravé tuky. Pokud byste avokádo přidali k tukům, které již konzumujete, je možné, že bez další úpravy jídelníčku byste naopak mohli přibírat.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/12-proven-benefits-of-avocado
Přidat na Seznam.cz