Senior Woman Holding Box With Vegetables

Antioxidanty prodlužují život. Dodat je tělu je snadné, nejen zelenina je jich plná

Antioxidanty jsou velmi důležité chemické sloučeniny, které neutralizují volné radikály v našem organismu. Díky tomu mají velmi pozitivní vliv na naše zdraví, vzhled a vitalitu. Jaké suroviny mají vysoký obsah antioxidantů a měli bychom je začlenit do našeho jídelníčku? Mnoho z nich byste měli konzumovat pravidelně a užívat si jejich jedinečné vlastnosti.

Co dělají antioxidanty s naším tělem?

Antioxidanty zabraňují tvorbě volných radikálů a odstraňují ty, které se již v našem těle nachází. Díky tomu předchází nemocem, jako je rakovina, hypertenze, ateroskleróza, cukrovka nebo Parkinsonova choroba. Navíc efektivně zpomalují stárnutí organismu. Vaše pleť i vlasy budou vypadat mnohem lépe a celkově se budete cítit skvěle.

Mohlo by vás zajímat:  Oblíbená kořenová zelenina je nabitá zdravím, někteří by ji však měli konzumovat s rozumem
Zdroj obrázku: Freepik

Kde je nejvíce antioxidantů?

Suroviny bohaté na antioxidanty by se měly stát nedílnou součástí každodenního jídelníčku. Díky svým vlastnostem komplexně podporují práci celého organismu. Mezi nejlepší ovoce s obrovským podílem antioxidantů patří bobule všeho druhu, jablka, hrušky, švestky, citrusy, hrozny, kiwi nebo avokádo.

Zelenina je ale také výborným zdrojem antioxidantů ve stravě. Soustředit byste se měli hlavně na zelenou zeleninu (špenát, kapustu, pažitku, cuketu), oranžovou zeleninu (mrkev, dýně, batáty), bílou zeleninu (česnek, cibuli), fialovou zeleninu (červenou řepu, červené zelí, fazole) a červenou zeleninu (rajčata, papriky). Podle odborníků je zdravé jíst 3–4 porce zeleniny denně a k tomu přidat ovoce.

Mohlo by vás zajímat:  Papriky nejvíc poděkují za odpad z kuchyně. Odvděčí se bohatými plody plnými vitaminů

Další potraviny, na které nesmíte zapomínat

Antioxidanty se nenachází jen v ovoci a zelenině, i když si to mnoho lidí myslí. Najdete je také v kakau, hořké čokoládě, mastných rybách, rostlinném oleji, hovězím a telecím mase, bylinkách (skořici, kurkumě, oreganu, černém pepři, majoránce, kardamomu, tymiánu), červeném vínu, zeleném čaji nebo kávě.

Zdroj: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2841576/, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3093095/, https://www.cancer.gov/about-cancer/causes-prevention/risk/diet/antioxidants-fact-sheet, https://cs.wikipedia.org/wiki/Antioxidant, https://www.emedicinehealth.com/what_foods_have_the_highest_antioxidants/article_em.htm
Přidat na Seznam.cz