Young Woman Holding Clock Healthy Food Salad Intermittent Fasting Concept Time Lose Weight Eating Control Time Diet Concept

Zázračné diety nikdy nefungují. Skutečně zhubnout pomůže úplně něco jiného

Najít někoho, kdo by si nestěžovat na kila navíc, je v dnešní době téměř nemožné. Většina lidí má s váhou problémy a netuší, jak efektivně a dlouhodobě zhubnout. Jojo efekt trápí hodně lidí, kteří drží nárazové diety a snaží se hodně cvičit. Naneštěstí to vám nezajistí, že trvale zhubnete. Ve skutečnosti musíte do svého života implementovat zdravé zvyky, které vám doopravdy pomohou. Co mezi ně patří a u čeho byste měli začít?

Počet jídel a samotné jídlo jsou klíčem!

Podle výživových poradců se mezi zdravé stravovací návyky řadí i počet jídel a časové rozestupy, které dodržujete. Obecně se doporučuje nejíst minimálně 3 hodiny před spánkem a jíst čtyřikrát až šestkrát za den po malých porcích. Časové intervaly mezi jídly jsou důležité pro zažívací systém, který díky tomu může pohodlně a pomalu zpracovat jídlo, které jste snědli.

Mohlo by vás zajímat:  Vyhodit kávovou sedlinu do koše je největší chyba. Doma i na zahradě najde skvělé využití

Kvalita a výběr jídla je naprosto klíčový! Všichni víme, že cukr nebo fast food bychom jíst neměli. Jistě si dokážete představit, co patří mezi zdravé jídlo. Vyřaďte maximum zpracovaných potravin a vařte si domácí jídlo. Asi polovinu jídelníčku by mělo tvořit ovoce a zelenina, čtvrtinu obilné a škrobové produkty. Poslední čtvrtinu by měly tvořit živočišné produkty (maso, mléčné výrobky atd.).

Zdroj obrázku: Freepik

Nespěchejte při jídle a hodně pijte

Všude slyšíme, že bychom měli jíst pomalu. Má to svůj důvod. Žaludek musí mít čas, aby jídlo zpracoval. Rychlým jídlem ho přetížíte a budete se po dokončení jídla cítit velmi těžce. Kromě toho při pomalém jezení žaludek i mozek zjistí, kdy jste doopravdy sytí. Díky tomu nebudete jíst více, než je zapotřebí, a nebudete přibývat na váze.

Mohlo by vás zajímat:  Pavouky pomůže z domova vyhnat pořádek a některé vůně

Hydratace je extrémně důležitá pro zdraví celého těla. Metabolismus se při nedostatku tekutin zpomaluje. To je jedním z důvodů, proč nemůžete zhubnout a neustále přibíráte na váze. Pijte alespoň dva litry denně a začněte jednou sklenicí vody nebo vody s citronem každé ráno. Uvidíte, že se budete cítit mnohem lépe a váš trávicí systém bude fungovat skvěle.

Zdroj: https://www.nhs.uk/live-well/healthy-weight/managing-your-weight/12-tips-to-help-you-lose-weight/
Přidat na Seznam.cz