Velké procento lidí trpí nedostatkem vitamínu D. Získat ho do těla lze přitom jednoduše

Vitamín D je pro lidské tělo extrémně důležitý, ale bohužel mnoho lidí ho má nedostatek. Dlouhodobý nedostatek této složky vám ovšem může hodně poškodit zdraví. Jedná se o základní prvek v procesu stavby kostí, takže je klíčový především u dětí. Pamatujte, že nedostatek i nadbytek není pro vaše tělo přínosný a měli byste se aktivně zajímat o to, jak na tom jste.

Je známým faktem, že tento prvek získáváme především ze slunce. V dnešní době, pandemii a během zimy to ale není vůbec jednoduché, a proto se mnoho lidí v Evropě potýká s jeho nedostatkem. Jak ho v těle doplnit, aniž byste museli kupovat výživové doplňky z lékárny?

Zdroj obrázku: Freepik

Jak poznat, že ho nemáte dostatek?

Nedostatek vitamínu D se u dětí a dospělých projevuje různými způsoby. U dětí jde hlavně o změkčení kostí a křivici. U dospělých se jedná o snížení svalové hmoty, osteoporózu a častější výskyt rakoviny (prsu, prostaty a tlustého střeva). Předávkování je ovšem stejně nebezpečné. Může totiž dojít k razantnímu zvýšení vápníku a dojít ke kalcifikaci vnitřních orgánů.

Zdroje klíčového vitamínu pro tělo

Podle odborníků až 80 procent vitamínu D v těle pochází ze syntézy kůže. Bohužel žijeme v oblasti, kde se správné množství slunečního světla objevuje pouze od jara do začátku podzimu, a proto často bojujeme s nedostatkem tohoto vitamínu. Z tohoto důvodu byste měli být venku na slunci alespoň 20 minut denně. Bohužel to mnoho lidí nedělá, ale vitamín D lze doplňovat také skrze jídlo.

Zdroj obrázku: Freepik

Některé mořské ryby jsou cenným zdrojem. Řeč je hlavně o lososech, makrelách a sledích. Bohatá na déčko jsou také játra, mléko, žloutky a houby. Pokud si nebudete jisti, jestli máte této složky v těle hodně nebo málo, zajděte si k lékaři a nechte si udělat krevní test. Jednoduše tak zjistíte, jak na tom jste a jak byste měli postupovat dále. Ven bychom ale měli pravidelně chodit v každém případě, protože je to nejlepší způsob, jak si udržet nejen zdraví těla, ale také mysli a duše.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/how-to-increase-vitamin-d
Přidat na Seznam.cz