Typického českého zahrádkáře poznám hned u vstupu, říká pracovník hobbymarketu
Už u dveří, když daný člověk vstoupí, hned poznám, o koho se jedná. Zda jde o běžného zákazníka, řemeslníka, nebo naopak typického českého zahrádkáře. Tu poslední skupinu nemám moc v lásce, jelikož je pro ni typické chování, které mi není úplně sympatické.
Leták v ruce
Málokdy si jde typický český zahrádkář do našeho hobbymarketu koupit něco, co není v akci. Už u vchodu do naší pobočky je na něm vidět, o co mu jde. Samozřejmě jenom o zboží v akci, což zcela jasně zdůrazňuje tím, že v ruce drží náš aktuální leták. S tím pochopitelně míří k danému zboží a ihned porovnává, zda ceny sedí.
Přímo ze zahrady
Jasného českého zahrádkáře poznám i podle toho, co má na sobě za oblečení. Jak se říká, šaty dělají člověka. Tito zákazníci často jezdí do našeho hobbymarketu přímo ze své zahrádky. Pokud by se stavili dopoledne, než na ni pojedou, asi bych proti nim nic neměl. Ale když přijede člověk viditelně unavený, upocený, někdy zapáchající, značně špinavý, není mi dvakrát příjemné někoho takového obsluhovat.
Je to nutné?
Typická otázka. Český zahrádkář je také domácí kutil, který chce vše co možná nejjednodušeji a také nejlevněji. Když ho dovedu k potřebnému zboží, stále dlouho dumá nad tím, zda něco takového opravdu potřebuje. Zda neexistuje levnější alternativa, nějaké díly na domácí výrobu svépomocí, nebo zda by se bez toho přece jenom neobešel.
To je drahé
Neříkám, že máme nejlevnější ceny ve městě. Ale prostě takto jsou nastaveny. Buď ber, nebo běž. Opravdu nemám v práci náladu poslouchat od typických českých zahrádkářů, že je něco drahé. Zaprvé je mi to úplně jedno a za druhé stejně o cenách nerozhoduji já, ale management. A ne, žádnou zaměstnaneckou slevu někomu, vůči komu chovám antipatie, dávat nebudu.
Tak já přijdu zítra
Ale jistě, známější výmluva už ani neexistuje. Všichni víme, že nepřijde. Zboží si u nás ohmatal, vyzkoušel a teď ho běží k internetu koupit jinde, levněji. I tohle je charakteristický rys daných kupujících.
Zdroj: Autorský text, e-mailový příspěvek.