Nedostatek vitamínů v zimě snadno doplní mražené zásoby. Ovoce, zelenina či ryby neztratí své živiny

Zaměřujete se na sezónní potraviny, v létě jíte zeleninu a ovoce z trhu nebo ze zahrádky, ale jak to dělat v zimě? Býváte častěji nemocní a máte chudší stravu? Zkuste dát šanci potravinám z mrazáku. Většina rostlinných a živočišných potravin se dá zmrazit, a to bez ztráty vitamínů, pokud je rovnou z obchodu dáte do mrazáku. Které se vám můžou hodit?

Špenát

Jde o univerzální zeleninu, kterou můžete přidávat do těstovin, použít jako náplň do palačinek nebo z ní uvařit polévku. Jde o zdroj minerálních látek, který můžete mít k dispozici i v zimě. Díky teplené úpravě nebude patrný ani rozdíl v konzistenci.

Jahody

Určitě se vyplatí zmrazit i jahody. Obzvlášť chutnat budou dětem, můžete je použít například do dezertů nebo je rozmrazit a zobat jen tak na chuť. Pokud nasbíráte čerstvé a dáte je ihned do mrazáku, zůstanou v nich stejné hodnoty vitamínů i minerálů. Mírně se liší jen obsah vitamínu C a kyseliny listové. Rozmrazit je můžete šetrně v lednici.

Brokolice

Řadí se mezi nejzdravější zeleninu. Obsahuje antioxidanty a velké množství vitamínů A, C, B1 a B2 a minerálů, jako je železo, vápník, fosfor, hořčík a draslík. Nejvhodnější způsob rozmražení je na páře. Mražená se vaří rychleji než čerstvá, stačí ji tedy povařit jen krátce. Nedoporučuje se po rozmražení vařit ve vodě.

Zdroj obrázku: Freepik

Ryby

Zatímco čerstvé ryby se rychle kazí, mražené vám nějakou dobu vydrží. Chuť i vůni mají stejnou jako čerstvé. Pokud je zmrazíte co nejdříve po výlovu, neztratí živiny. V zimě jsou velmi důležité, dodají jód a omega-3 mastné kyseliny, které jsou prospěšné pro mozek a srdce.

Třešně

Třešně mají plno pozitivních účinků na naše zdraví. Jsou velmi chutné a navíc plné antioxidantů. Mají kladný vliv na imunitu, snižují cholesterol a zabraňují anémii. Rozmrazit je můžete pozvolna na dně lednice v potravinářské fólii.

Zdroj: https://backyardhomesteadhq.com/can-you-store-food-outside-in-the-winter/
Přidat na Seznam.cz