Strašák cholesterol už vás děsit nemusí. Okořeňte si život a dívejte se, jak mizí

Vysoký cholesterol je většinou spojovaný s nemocemi, jako je mozková mrtvice, onemocnění tepen a jiné. Čím více cholesterolu v krvi máme, tím vyšší riziko kardiovaskulárních onemocnění hrozí. Právě hladinu cholesterolu hodně ovlivňuje to, co denně sníte. Kořením a bylinkami různých druhů si můžete od jeho vysoké hladiny pomoci. Jaké v tomto případě použít?

Kdy je třeba zbystřit a hlídat si hladinu cholesterolu?

Pokud máte podezření na to, že byste mohli mít vysoký cholesterol, nejdříve bude nutné si udělat krevní test, který určí jeho koncentraci, a navíc zjistíte i další informace, jako je hladina LDL cholesterolu, hladina HDL cholesterolu a další údaje. Jaké jsou normy? Celkový cholesterol by měl vyjít v hodnotě pod 200 mg/dl. Největším problémem je vysoká hladila LDL cholesterolu, což je ten špatný.

Mohlo by vás zajímat:  Chcete se inspirovat u nejlepších? Navštivte Květnou zahradu v Kroměříži

Ten může mimo jiné za to, že se vám bude hůře dýchat, vaše tělo bude obtížně zpracovávat potraviny a celkově bude přispívat k tomu, že nebudete žít optimálně. Vysoká hladina by vás měla donutit změnit životní styl a stravu. A jak poznáte, že to máte s cholesterolem špatné? Některé příznaky budou viditelné. Mezi takové patří například rychlá únava, bolesti nohou nebo obtíž zapamatovat si základní informace.

Zdroj obrázku: Freepik

Hladinu cholesterolu můžete snížit pomocí bylinek

K vysoké hladině cholesterolu si můžete „pomoci“ tím, že budete jíst potraviny, které nejsou pro tělo vhodné. Smažená jídla, hotovky, bramborové hranolky, tučná masa nebo tavené sýry – to je jen malý výčet potravin, které byste si měli raději odpustit. Jak ale naopak snížit hladinu cholesterolu? Je to velmi jednoduché. Do jídelníčku zařaďte koření nebo bylinky, které mají spoustu vlastnosti a dokážou přirozeným způsobem jeho hladinu korigovat.

Mohlo by vás zajímat:  Klíčky vojtěšky lze pěstovat po celý rok na parapetu. Jídelníček obohatí jedinečným složením

Jaké potraviny si můžete dopřát ve větší míře? Je to kefír, vejce, krupice, celozrnný chléb, hnědá rýže, dostatek ovoce a zeleniny nebo libové maso, nejlépe krůtí a telecí. Pokud si budete chtít dát alkohol, mělo by to být nejlépe suché víno. V případě vysokého cholesterolu budete muset začít žít jinak a součástí by měla být dieta. Nemusí být přísná, ale musíte se naučit správně se stravovat, a to po zbytek života.

Zdroj: https://www.health.harvard.edu/heart-health/11-foods-that-lower-cholesterol
Přidat na Seznam.cz