Woman Peels Potatoes Homemade Lunch Outdoors Summer Vibes

Slupka na zelenině nemusí být to, co patří do odpadkového koše. Jíst potraviny se slupkou má řadu neznámých benefitů

Zeleninu je velmi důležité konzumovat každý den. Většinou se setkáváme s informacemi, že bychom ji měli jíst převážně se slupkou, pokud to situace dovoluje, což je poměrně zavádějící. Záleží na mnoha faktorech, které je třeba vzít v úvahu. Jak by tomu tedy mělo být? Je lepší konzumovat zeleninu se slupkou, neboť obsahuje nejvíce vitaminů, anebo naopak zbytečně zatěžuje organismus?

Okurka a cuketa

Okurka s cuketou jsou si na první pohled velmi podobné, a tak vás může napadnout, co mají tyto dva druhy zeleniny společné a nakolik se od sebe liší. Pravdou sice zůstává, že si jsou svým vzhledem podobné, ale to je tak všechno. Chutí i možnostmi konzumace už se poměrně liší, a tak je potřeba věnovat se každému druhu zeleniny zvlášť. Okurka je nejvíce konzumována v syrovém stavu, cuketa se naopak tepelně upravuje. Slupka cukety se může na první pohled jevit jako příliš tuhá, a proto ji většina lidí loupe. Pokud ji ale sníte, uděláte svému tělu mnohem lepší službu. Zde platí, že nejvíce vitaminů obsahuje slupka. Okurka obsahuje také mnoho cenných látek, ale se slupkou je rovněž ještě cennější.

Mohlo by vás zajímat:  Proti zápachu z cibule funguje spolehlivě sůl, káva nebo citron
Zdroj obrázku: Freepik

Brambory

Brambory jsou dalším druhem zeleniny, u kterého lidé nemají jasno v tom, zda je lepší slupku odstranit, nebo zkonzumovat. Pokud se rozhodnete brambory připravovat v troubě a máte brambory s hezkou slupkou, nechte si ji tam. Pokud potřebujete brambory uvařit, je také lepší vařit je se slupkou, případně je oloupejte až po vaření. I zde platí, že příprava brambor se slupkou zajistí mnohem vyšší příjem živin do těla. Oloupáním syrových brambor ztratíte až 20 %, což už je poměrně velká část, která může hrát významnou roli ve zdraví lidského těla. Některé slupky dokáží být tuhé a nepříjemné, rozhodně se nenuťte k jejich konzumaci, ale loupejte brambory až po tepelné úpravě, která zajistí nasátí brambor živinami ze slupek.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/peeling-fruits-veggies
Přidat na Seznam.cz