Sladké nebrání ani hubnutí. Banány zaženou chutě a tělu maximálně prospějí

Při hubnutí je důležité jíst nízké množství sacharidů, hlídat si množství bílkovin, tuků a vlákniny. Skvělým způsobem, jak do jídelníčku přidat více vlákniny, je jíst veškerou zeleninu a ovoce, které také mimo vlákniny obsahují mnoho cenných minerálů a vitamínů. Banány obsahují oproti jinému ovoci velké množství vlákniny. Vláknina je jedna z důležitých složek potravy, protože způsobuje sytost a reguluje činnost střev. Je potvrzeno, že vláknina snižuje riziko obezity až o 30 procent. Nejen proto jsou banány skvělou volbou pro lidi, kteří se starají o své zdraví a chtějí zhubnout. Mají výbornou sladkou chuť, takže díky nim zaženete i chuť na sladké.

Jak moc je banán kalorický?

Ano, banán patří ve srovnání s jiným ovocem mezi více kalorické druhy, ale na druhou stranu obsahuje také velké množství draslíku, vitamínu B6, vitamín C, tělu prospěšný hořčík a mangan. Proto i se svými 110 kaloriemi je vhodné jej zařadit do svého každodenního redukčního jídelníčku. Banán je rychlým zdrojem energie, proto jej můžete jíst před cvičením nebo během sportovního výkonu.

Zdroj obrázku: Freepik

A jaké banány si v obchodě vybrat?

V prodejnách ovoce a zeleniny nalezneme nejen sytě žluté banány, ale mnohdy jsou k mání i banány zelené – tedy málo zralé. Jaké tedy vybrat při redukci váhy? Ve žlutých, zralých banánech je více sacharidů a jejich chuť je sladší. Vhodnější pro redukci váhy jsou ty méně zralé, zelenkavé banány, které obsahují odolnější škroby, mají nižší glykemický index a také upravují hladinu cukru v krvi. Nebojte se tedy sladké chuti banánů ani při redukci hmotnosti.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/bananas-and-weight
Přidat na Seznam.cz