Sladké nebrání ani hubnutí. Banány zaženou chutě a tělu maximálně prospějí

Při hubnutí je důležité jíst nízké množství sacharidů, hlídat si množství bílkovin, tuků a vlákniny. Skvělým způsobem, jak do jídelníčku přidat více vlákniny, je jíst veškerou zeleninu a ovoce, které také mimo vlákniny obsahují mnoho cenných minerálů a vitamínů. Banány obsahují oproti jinému ovoci velké množství vlákniny. Vláknina je jedna z důležitých složek potravy, protože způsobuje sytost a reguluje činnost střev. Je potvrzeno, že vláknina snižuje riziko obezity až o 30 procent. Nejen proto jsou banány skvělou volbou pro lidi, kteří se starají o své zdraví a chtějí zhubnout. Mají výbornou sladkou chuť, takže díky nim zaženete i chuť na sladké.

Jak moc je banán kalorický?

Ano, banán patří ve srovnání s jiným ovocem mezi více kalorické druhy, ale na druhou stranu obsahuje také velké množství draslíku, vitamínu B6, vitamín C, tělu prospěšný hořčík a mangan. Proto i se svými 110 kaloriemi je vhodné jej zařadit do svého každodenního redukčního jídelníčku. Banán je rychlým zdrojem energie, proto jej můžete jíst před cvičením nebo během sportovního výkonu.

Mohlo by vás zajímat:  Kdoule překvapí netradiční chutí i účinky na zdraví. Sladké zavařeniny skvěle doplní zimní jídelníček
Zdroj obrázku: Freepik

A jaké banány si v obchodě vybrat?

V prodejnách ovoce a zeleniny nalezneme nejen sytě žluté banány, ale mnohdy jsou k mání i banány zelené – tedy málo zralé. Jaké tedy vybrat při redukci váhy? Ve žlutých, zralých banánech je více sacharidů a jejich chuť je sladší. Vhodnější pro redukci váhy jsou ty méně zralé, zelenkavé banány, které obsahují odolnější škroby, mají nižší glykemický index a také upravují hladinu cukru v krvi. Nebojte se tedy sladké chuti banánů ani při redukci hmotnosti.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/bananas-and-weight
Přidat na Seznam.cz