Rádoby zdravá ovesná kaše může být pěkně špatným startem dne. K chybné přípravě se uchyluje řada lidí

Kaše se staly velkým snídaňovým hitem. A určitě oprávněně. Jejich příprava je rychlá a obsahují neskutečné množství vitamínů a živin. Dokážou zasytit i na několik hodin. Takže kaše jako snídaně představuje ideální start dne.

Výhody ovesné kaše ke snídani

Oves je primárním zdrojem bílkovin, které jsou bohaté na exogenní aminokyseliny. Tyto aminokyseliny naše tělo nedokáže produkovat samo, proto je musíme doplňovat potravou. Oves je plný vlákniny, která zrychluje trávení a zlepšuje funkci našeho metabolismu. Betaglukany které jsou obsaženy v ovsu, vytváří určitý druh hlenu, který následně buduje ochrannou vrstvu na sliznici žaludku a střevech, a to nás následně chrání před bakteriálními infekcemi.

Ovesná kaše dále obsahuje velké množství železa, manganu, vápníku, fosforu a zinku. Je bohatá také na vitamíny A, E, K a vitamíny skupiny B. Tyto látky nám dodávají energii, a když je přijmeme ráno, naše tělo z nich bude čerpat celý den. Určitě mají také pozitivní vliv na náš nervový systém. Kaše k snídani nepředstavuje zátěž pro náš organismus jako jiné druhy snídaně.

Mohlo by vás zajímat:  Nedostatek vitamínů v zimě snadno doplní mražené zásoby. Ovoce, zelenina či ryby neztratí své živiny
Zdroj obrázku: Freepik

Dávejte si ale pozor, čím kaši dochucujete

Spousta lidí si myslí, že když si dají k snídani ovesnou kaši, že je to zdravá volba. To je pravda, ale musíte myslet i na volbu dochucovadel, které zvolíte k dokončení kaše. Neměli byste sahat na cukry a sůl. Oves totiž obsahuje dobře absorbovatelné uhlohydráty, které po přidání nesprávných látek ztrácejí účinnost. Takže se raději vyhněte sladkým džemům nebo sirupům.

Chcete-li mít kaši sladkou, nejlepší volbou bude med. Nejlépe ten kvalitní od místního včelaře. Další vhodné ingredience do vaší kaše mohou být například ořechy a čerstvé ovoce. Můžete si přidat i ovoce sušené, ale raději si na obalu zkontrolujte obsah cukru. Některé sušené ovoce bývá zbytečně přeslazováno. Výborná kombinace do ovesné kaše je například nakrájené nebo nastrouhané jablko se skořicí. Kombinací je nespočet, tak se nebojte experimentovat.

Zdroj: https://www.thekitchn.com/5-mistakes-to-avoid-when-making-oatmeal-on-the-stovetop-248254
Přidat na Seznam.cz