Příliš sladký život přináší i mnoho hořkosti. Přemíra cukru vede k náladovosti a vážným chorobám

Konzumace velkého množství cukru je v posledních letech vážným problémem, se kterým se nejvíce potýkají rodiče dětí. I dospělí ale mohou jíst až příliš mnoho cukru, což vede k mnoha zdravotním problémům. Můžeme si myslet, že konzumaci cukru máme pod kontrolou, ale ve skutečnosti ho tělu dodáváme často skutečně hodně, aniž bychom si to uvědomili. Jak poznat, že máte svůj život příliš sladký?

Zvýšená chuť k jídlu a přibírání na váze

Je to naprosto logické. Jakmile budete konzumovat příliš mnoho cukru, vaše váha začne stoupat. Energii, která se nachází v cukru, navíc tělo velmi rychle spálí, takže budete mít brzy znovu hlad. To je jen další důvod, proč začnete přibírat na váze. Pokud chcete omezit cukry, musíte skutečně myslet na to, co konzumujete, protože se nachází i v ochucených vodách, hotových omáčkách atd.

Únava a nedostatek energie

Cukr vás nabije energií, ale bohužel jen na velmi krátkou dobu. Tělo ho během chvilky spálí a nejen že budete mít znovu hlad, ale budete také najednou unavení. Během dne proto budete zažívat vzestupy a pády energie, které nejsou pro nikoho příjemné a z dlouhodobého hlediska vás budou každý den obtěžovat. Jakmile vždy sáhnete po další sladkosti, váš problém se jen prohloubí.

Zdroj obrázku: Pixabay

Vysoký krevní tlak a duševní nepohoda

Příliš mnoho cukru přispívá k vysokému krevnímu tlaku. Vysoká hladina glukózy v krvi poškozuje výstelku krevních cév, což umožňuje cholesterolu, aby se lépe usazoval. Vysoký cholesterol může vést k infarktu nebo mrtvici. Konzumace jednoduchých cukrů ale může mít za následek také nadváhu, obezitu, inzulínovou rezistenci, cukrovku 2. typu a mnoho dalších onemocnění.

Možná si myslíte, že se díky sladkostem cítíte šťastní, ale to je pouze tzv. sugar rush krátce po konzumaci. Ve skutečnosti může vysoký obsah cukru zvýšit riziko vzniku poruchy nálady. Objevit se mohou úzkosti i deprese. Je to z toho důvodu, že cukr narušuje určité chemické látky v mozku, což zvyšuje riziko psychického onemocnění. Jakmile zaznamenáte výkyvy nálad, měli byste se mít na pozoru.

Zdroj: https://www.everydayhealth.com/diet-nutrition/potential-signs-youre-eating-too-much-sugar/
Přidat na Seznam.cz