Obyčejné fazole s neobyčejnými účinky na zdraví patří do každodenního jídelníčku

Luštěniny bezesporu patří mezi nejlepší superpotraviny, které můžete do svého jídelníčku zařadit. Existuje celá řada zdravotních důvodů, proč byste měli jíst fazole. V mnoha chudých zemích tvoří hlavní složku stravy. Některé státy je považují za významnou součást národní kuchyně – dobrým příkladem je Mexiko. Fazole bývají velmi důležité pro vegetariány, protože jsou bohatým zdrojem rostlinných bílkovin a dovedou tak dobře suplovat maso.

Skvělé při dietě

Ve 100 gramech nevařených fazolí najdete přibližně 7 gramů čisté bílkoviny. Kromě toho obsahují naprosté minimum tuku a mají velmi nízký obsah kalorií. Pokud vám záleží na štíhlé linii, pravidelnou konzumací fazolí ji máte téměř jistou. Zároveň se v nich nachází i hodně vlákniny. Jedna porce fazolí pokryje jednu třetinu denního příjmu vlákniny. Díky tomu se po nich budete cítit dobře a sytě.

Zdroj obrázku: Pixabay

Vláknina ve fazolích také zlepšuje stav trávicího systému. Byly dokonce provedeny výzkumy, které potvrzují, že fazole díky vysokému obsahu vlákniny snižují riziko ischemické choroby srdeční a vyrovnávají krevní hladinu glukózy.

Při nemoci zpozorněte

Možná jste ani netušili, že fazole se doporučují při léčbě chudokrevnosti. Obsahují významné množství železa, kyseliny listové a kobalaminu. Všechny tyto látky jsou velmi důležité pro krvetvorbu a správné fungování červených krvinek. Fazole by si měli dopřávat i lidé, u kterých byla diagnostikována Parkinsonova choroba. Nachází se v nich určitá přírodní forma dopaminu, která dovede zefektivnit léčbu této závažné nemoci. Časté pojídaní fazolí podporuje u pacientů s Parkinsonem mobilitu a zlepšuje jejich pohybové schopnosti.

Zdroj obrázku: Pixabay

I kardiakům a lidem, kteří užívají léky na snížení tlaku, mohou být fazole velmi prospěšné. Díky svým nutričním vlastnostem snižují hladinu škodlivého LDL cholesterolu v krvi, který je zodpovědný za rozvoj aterosklerózy.

Přidat na Seznam.cz