Nic neosvěží lépe než meloun. Přesto by se mu někteří měli raději vyhnout

Kdo by nemiloval sladkou dužinu plnou lahodné šťávy. K osvěžení v letních měsících jde o jednu z nejvíce využívaných pochutin. Vodní meloun má tu výhodu, že jeho silná slupka udržuje dužinu příjemně chladnou bez ohledu na okolní teplotu. Jedná se tedy o ideální ovoce na léto. Kdo by měl ale na meloun raději zapomenout a určitě by nejíst?

Meloun a jeho nutriční hodnoty

Vodní meloun se nejmenuje vodní jen tak, jak název napovídá, obsahuje velké množství vody. A to až 90 %! Mimo vody však meloun obsahuje také kyselinu listovou a minerální látky, jako jsou vápník, hořčík, draslík a fosfor. Mezi nejvýznamnějšími vitamíny můžeme jmenovat vitamín C, který má antioxidační vlastnosti, a také vitamíny A a B. Meloun obsahuje také množství betakarotenu a luteinu.

Meloun ve světě diabetiků

Díky velkému obsahu jednoduchých cukrů v kombinaci s extrémně nízkým obsahem surové rostlinné vlákniny je bohužel meloun ideální k náhlým výkyvům krevního cukru. Meloun je tedy velmi nevhodný ke konzumaci pro lidi s cukrovkou. Celých 83 % cukrů v melounu jsou jednoduché cukry, které vedou k rychlému nárůstu glukózy v krvi a stejně prudkému poklesu.

Zdroj obrázku: Freepik

Meloun a jeho glykemický index

Tato pochutina má vysoký glykemický index a to až 80. To znamená, že jeho konzumací si navodíte velmi rychlé zvýšení hladiny glukózy v krvi. Je pravda, že pokud máte diagnostikovanou cukrovku, malý kousek melounu vám zase tak moc neuškodí, ale s velikostí porce vodního melounu byste měli být velmi opatrní.

Zažívací potíže po snězení melounu

Meloun bychom neměli konzumovat s hlavním jídlem. Ideální situace nastane, pokud meloun zařadíte jako svačinku mezi dvě hlavní jídla. Pro svůj velký obsah vody a ovocné šťávy může totiž jeho konzumace narušovat trávení a vést k metabolické nepohodě.

Zdroj: https://www.stylecraze.com/articles/surprising-side-effects-of-watermelon/
Přidat na Seznam.cz