Nenechte se odradit jeho hořkou chutí, toto ovoce je vitaminová bomba

Chutnají trochu nahořkle, což ne každému vyhovuje. Zároveň jsou zásobárnou pořádné dávky vitaminu C. Grapefruit patří mezi běžně dostupné citrusy, které seženeme v každém supermarketu. Odborníci vyzdvihují zdravotní benefity, se kterými vás nyní seznámíme. 

Vitaminová bomba

Jak jsme už zmínili, vitamin C se v citrusových plodech nachází v hojném množství. Dalším bonusem je obsah vitaminu B9 (neboli kyseliny listové). Oba přispívají k posílení imunitního systému. Především během zimy je tedy vhodné grapefruity zařadit na svůj jídelníček.

Zdroj obrázku: Pixabay

Účinky vitaminu C jsou zmiňovány poměrně často, ale o kyselině listové se příliš nemluví. Kromě grapefruitu ji můžeme doplnit také ze salátů, špenátu nebo ořechů. K čemu je dobrá? Patří mezi látky potřebné ke krvetvorbě, podporuje buněčné dělení a hraje významnou roli ve správném vývoji plodu. Proto je důležitá také v těhotenství.

Grapefruitová detoxikace

To ještě není všechno. Díky takzvaným flavonoidům má grapefruit také antibakteriální a antioxidační účinky. Bylo prokázáno, že tyto chemické sloučeniny pomáhají buňkám v ochraně před volnými radikály. Zároveň působí jako prevence vzniku nádorových buněk. Patří mezi ně i známý betakaroten.

Zdroj obrázku: Pixabay

Pokud vás trápí příliš vysoká hladina cholesterolu, sáhněte po grapefruitech. Normalizují i krevní tlak, proto pomáhají předcházet vzniku aterosklerotických onemocnění. Díky vysokému obsahu vlákniny jsou skvělým parťákem při dietě. Detoxikují organismus a zahání pocit hladu. 

Je jasné, že se konzumace grapefruitů ze zdravotního hlediska vyplatí. Nechutnají vám? Jejich hořká chuť se naprosto ztratí v zeleninovém salátu nebo ve spojení s jablky, pomeranči a banány. Výbornou formou je také čerstvě vylisovaná ovocná šťáva. Když grapefruit přidáte k dalším druhům ovoce a zeleniny, zamilujete si jej.

Přidat na Seznam.cz