„Je vyprodáno, můžu vám nabídnout tyhle sazenice,“ naletěl jsem na průhledný obchodní trik
Prodejci moc dobře vědí, jak vydělat na svých zákaznících. Naposledy jsem se o tom přesvědčil, když jsem vyrážel do většího zahradnictví pro sazenice. Prodejce lákal na výrazné slevy a nízké ceny. Nechal jsem se oblbnout a doufaje ve výhodnou koupi jsem vyrazil na místo už ráno chvíli po otevírací hodině. Aby na mě něco zbylo.
Přijedu na místo a nic nevidím
Přijíždím na místo prodeje, dívám se na vystavené sazenice, vše ještě několikrát obejdu a nic nevidím. Tedy, nevidím ty sazenice, pro které jsem jel. Jsou tu ale jiné, za podstatně vyšší cenu. Říkám si, zda jsem něco nepřehlédl, a tak se jdu raději zeptat prodejce. Ten mi hned říká: „Je vyprodáno, můžu vám nabídnout tyhle sazenice.“ A ukázal na přesně takové, které jsem potřeboval. Jenom oproti těm „akčním“, pro které jsem jel, tyhle stály dvakrát tolik.
Tak já si je vezmu
Když už jsem nechal koupi na poslední chvíli a když už jsem tam byl, vzal jsem tedy ty jiné, když ty původní neměli. Už jsem neměl náladu ani nervy objíždět další zahradnictví a hledat, zda je někde budou mít levněji. A když ano, bude to maximálně o pár korun. Nutno říct, že cena sice byla dvojnásobná oproti těm, které měly být „v akci“. Jinak se ale jejich cena nevymykala normálu, standardu. Takže jsem až tak neprodělal oproti jiným prodejcům. Ale mohl jsem ušetřit, což se bohužel nestalo. A já tuším, kdo za to může.
Naletěl jsem
Jel jsem s koupenými sazenicemi domů a přemýšlel jsem nad tím, že jsem patrně naletěl. Že jsem se stal obětí promyšleného a průhledného obchodního fíglu. Kdy prodejce jednoduše naláká na akční levné zboží, které buď nemá vůbec, nebo ho má jenom v pár kusech. A samozřejmě lidé, když už jsou na místě a sazenice potřebují tak jako já, je koupí. Ty dražší, které jsou možná ty, které měly být ve slevě, ale prodejce je šikovný a přesně ví, jak oškubat své zákazníky. Pro mě je to alespoň ponaučení, kam příští rok jezdit nemám.
Zdroj: Autorský text, e-mailový příspěvek.