Pile Dried Natural Cloves With Wooden Spoon Black Surface

Hřebíček tlumí bolest, předchází jaterním chorobám a působí příznivě na pleť

Spojujeme si ho hlavně se svařákem nebo perníčky, přitom má mnohem více předností. Pomůže při bolesti v krku nebo zubů, ochrání nás před stárnutím nebo ztučněním jater. Takové vlastnosti vykazuje hřebíček.

Přírodní analgetikum

Hřebíček, který používáme v kuchyni, je nekvetoucí sušený pupen hřebíčkovce kořenného. Toto koření zmírňuje záněty, má protizánětlivé, analgetické a baktericidní účinky, a proto se často užívá jako domácí metoda proti bolesti v krku. Obsahuje totiž látku zvanou eugenol, která je poměrně silným analgetikem. Cítíte-li nepříjemné škrábání v krku, které ohlašuje blížící se onemocnění, využijte 2–3 hřebíčků. Kousání hřebíčku při bolestech zubů je dalším receptem z alternativní medicíny. Jeho antioxidační vlastnosti jsou také neocenitelné, pomáhají snížit riziko srdečních onemocnění, Parkinsonovy nebo Alzheimerovy choroby. Zároveň látky obsažené v hřebíčku zvyšují citlivost buněk na inzulín.

Mohlo by vás zajímat:  Mlsejte zdravě. Para ořechy jsou skvělou svačinkou plnou důležitých živin
Zdroj obrázku: Freepik

Ovlivňuje kvalitu pokožky

Vědecký výzkum také potvrdil, že pravidelná konzumace hřebíčku může snížit riziko onemocnění a poškození jater. Hřebíček je také účinnou zbraní proti ztučnění jater. Zlepšuje trávení a dobrý vliv má například i na kvalitu pokožky a vlasů. Jedna věc ovšem je znát pozitivní účinky hřebíčku na zdraví, druhá věc najít správnou formu, jak ho zařadit do jídelníčku, protože má poměrně štiplavou chuť, která nemusí vyhovovat každému.

V jaké podobě koření jíst?

Vidíte, že hřebíček má spoustu dobrých vlastností, které zlepšují zdraví, takže stojí za to ho zahrnout do svého menu. V jaké podobě ho ale konzumovat? Nabízíme vám výběr z několika možností: jako doplněk ke kávě, vínu nebo kakau, vařený ve formě hřebíčkového čaje, jako součást koláčů nebo jako ingredience v kari koření, kde vylaďuje chuť masových pokrmů, nebo také jako koření do polévek a omáček či jako součást marinády na maso a ovoce.

Zdroj: https://www.webmd.com/diet/health-benefits-cloves
Přidat na Seznam.cz