Díky netradiční přípravě se z řepy stane skutečná lahůdka. Zároveň si zachová všechny důležité látky

Pozitivní vlastnosti řepy jsou stále známější. Tato zelenina je velmi zdravá a navíc je levná a snadno dostupná. Z řepy můžeme rychle vykouzlit spoustu zajímavých jídel a občerstvení. Způsobů přípravy je velmi mnoho. Můžeme ji upéct, uvařit nebo jen nastrouhat syrovou do salátu.

Řepa byla dlouho podceňována zelenina

Obsahuje minerály jako hořčík, zinek, draslík, železo, fosfor a vitamíny B, vitamín A, C, E, K, vlákninu a kyselinu listovou. Je to přírodní léčivo, které je-li konzumováno pravidelně, zabraňuje anémii a podporuje léčbu leukémie. Řepa má celkově příznivý a pozitivní účinek na naše zdraví.

Při nakupování však musíme věnovat pozornost tomu, jaký produkt kupujeme. Jako první bychom měli sledovat původ výrobku a nejlepší volbou bude nákup od místních zemědělců. Pokud jde o samotný plod, nejchutnější a nejbohatší na živiny je mladá řepa. Nestojí za to sahat po velkých kusech. Dejte raději přednost těm menším. Jsou mnohem šťavnatější a snadněji se zpracovávají.

Zdroj obrázku: Freepik

Vařená řepa je velmi populární

Chceme-li však připravit řepu i jiným způsobem než vařením, určitě byste měli zkusit řepu upéct. Pečená řepa je velmi aromatická. Příprava v troubě je k řepě šetrnější než vaření, díky tomu si řepa zachová většinu prospěšných látek. Neztrácí mikro a ani makro prvky. Příprava je navíc velmi jednoduchá.

Zeleninu si na začátku dobře omyjte a osušte. Potom každou řepu položte samostatně na kousek hliníkové fólie. Zeleninu posypte trochu solí a cukrem a potřete olivovým olejem. Takto připravenou řepu zabalte do fólie a vložte do trouby vyhřáté na 180 stupňů. Následně ji pečte asi hodinu a půl. Díky soli a cukru se přirozeně zvýrazní chuť a zelenina se stane aromatičtější. Tento trik využívají také mnozí slavní kuchaři.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/foods/beetroot
Přidat na Seznam.cz