Většina lidí zajídá špatnou náladu sladkostmi nebo fast foodem. Mnohem lépe ale fungují úplně jiné potraviny

Když jsme smutní, nedaří se nám v pracovním nebo osobním životě, většinou se posadíme na gauč s čokoládou nebo slanou svačinou, abychom se dostali do lepší nálady. Není to ale správná cesta. Z občasného zobání sladkostí se může stát závislost, která vás bude stát i zdraví. Je tak vhodné raději sáhnout po potravinách, které zvednou náladu a zároveň tělu dodají i něco navíc.

Sladké bude fungovat jen chvíli

Špatná nálada nás hodně ovlivňuje. Kvůli ní jsme na ostatní kolem sebe nepříjemní a netoužíme po ničem jiném než po sklenici vína nebo piva a klidu. Bohužel si k tomu velmi často dáme také něco sladkého, protože nám to na chvíli udělá radost. Sladké, slané a smažené svačinky ale nejsou tou nejlepší volbou. Po chvíli se také mohou dostavit výčitky, hlavně pro ty, kteří se snaží jíst jinak zdravě.

Sladkosti sice na chvíli dají zapomenout na starosti, po čase se ale mohou objevit zdravotní problémy. Výkyvy hladinu glukózy v krvi, plynatost nebo nevolnost jsou vedlejšími příznaky přejedení. Potravin, které zlepší náladu a zároveň nebudou škodlivé pro naše zdraví, je přitom mnoho. Do svého těla musíme dostat hlavně dostatek vitaminů, ale také minerály, jako je hořčík nebo vápník.

Zdroj obrázku: Freepik

Jaké potraviny si můžete dopřát bez výčitek?

Sladké obsahuje především prázdné sacharidy, které našemu tělu vůbec nic nedají. Naopak komplexní sacharidy jsou vhodné, je ale potřeba vědět, v jakých potravinách se ukrývají. Správné produkty nás nejen dostanou do lepší nálady, ale navíc tělu dodáme potřebné látky. V jídelníčku bychom měli mít například celozrnné pečivo, hnědou rýži nebo ovesné vločky. Důležitou součástí je také dostatek ovoce a zeleniny.

Jednou z potravin, která nám udělá dobře a zároveň neškodí našemu zdraví, jsou arašídy a ořechy obecně. Arašídy jsou plné látek, které nastartují náš mozek a navíc zlepší náladu. K tomu jsou syté, takže vám bude stačit malá hrst, abyste zahnali chuť. Vybrat si můžete z mnoha druhů ořechů, kromě arašídů jsou oblíbené také mandle nebo pistácie. Avokádo se v posledních letech těší velké oblíbenosti, můžete si z něj udělat pomazánku nebo ho jíst samotné.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/mood-food
Přidat na Seznam.cz