V zimním období jsou vitamíny nejdůležitější. Nedostatek sezónního ovoce a zeleniny přitom není překážkou

V zimních měsících může být složitější sehnat kvalitní zeleninu nebo ovoce, protože jsou těžko dostupné a také poněkud drahé. Zelenina a kvalitní produkty ale souvisejí se zdravým životním stylem, a proto by se na nich nemělo šetřit. Jakou zeleninu jíst právě teď, když je venku mrazivo a potřebujete do sebe dostat co nejvíce vitaminů?

I v zimě vaše tělo potřebuje vitaminy a minerály

Přes zimu je velmi těžké dbát na zdravý životní styl, protože nabídka zeleniny je velmi omezená. I tak si ale můžete dopřát takové druhy, které jsou nejen chutné, ale také vašemu tělu dodají spoustu cenných látek. V tomto období se vyplatí jíst takovou zeleninu, kterou snadno seženete u lokálních prodejců, nebo zkuste farmářské trhy, které fungují celoročně.

Ovoce a zelenina, které se dovážejí z dalekých krajů, nebudou tím nejvhodnějším. Navíc jsou takové kousky ošetřené chemií. Proto se raději seznamte s okolními dodavateli nebo ochutnejte druhy, které jste nikdy neměli. Zima je nejlepší čas vyzkoušet něco nového. Možná zjistíte, kolik jste toho mohli ochutnat již dříve a báli jste se. Nemusíte se omezovat pouze na česnek, cibuli nebo rajčata s okurkou.

Zdroj obrázku: Freepik

Zelenina, která zvýrazní chuť pokrmů

Česnek, pórek a zelenina patří mezi druhy zeleniny, které jsou u nás hojně používané. Snad do každého jídla přidáváme česnek nebo cibuli. Jsou to skvělé potraviny, které se hodí mimo jiné také na zmírnění různých příznaků onemocnění nebo si z nich můžete udělat zábal. Česnek je přírodní antibiotikum, které se vyplatí mít doma. Pomáhá bojovat s horečkou, snižuje krevní tlak a také má příznivý vliv na naše střeva.

Pórek má baktericidní vlastnosti, a proto je vhodným adeptem například na výrobu obyčejného sirupu proti kašli. Mezi oblíbenou zeleninu patří také kapusta, která se díky své krásné barvě hodí nejen na ozdobu. Obsahuje vitaminy B, C nebo K, najdete v ní také železo nebo hořčík. Stejně tak zapomínáme také na červenou řepu nebo růžičkovou kapustu, kterou si můžete udělat jako přílohu.

Zdroj: https://www.femina.in/wellness/diet/these-are-the-best-foods-to-consume-during-winters-211427.html
Přidat na Seznam.cz