Růžičková kapusta patří do jídelníčku každý den. Tělo pročistí a zklidní pocuchané nervy

Tato zelenina neobohacuje náš jídelníček pravidelně. Což je opravdu škoda, protože obsahuje velké množství živin, které jsou pro naše zdraví velmi prospěšné. Jde o dvouletou brukvovitou rostlinu, která je křížencem kapusty a hlávkového zelí. Malé hlávky rostou na vysokém stonku a ty se pak konzumují buď tepelně opracované, nebo se jen za syrova přidávají do salátů.

Jaké jsou její nutriční hodnoty?

V růžičkové kapustě se nachází velké množství kyseliny listové, která je významným doplňkem pro těhotné ženy. Dále obsahuje důležité minerály – vápník, hořčík a draslík. Díky nim podporuje činnost nervové i trávící soustavy, zlepšuje paměť a koncentraci. Tyto prvky ve stravě dokážou navíc snížit tlak a ochránit před infarktem nebo mrtvicí. Kromě toho obsahuje růžičková kapusta velké množství antioxidantů, mezi nimi je nejvýznamnější sulforafan, což je jeden z nejsilnějších antioxidantů. Odstraňuje volné radikály z těla a snižuje pravděpodobnost vzniku civilizačních onemocnění včetně rakoviny. Díky svým nutričním hodnotám pomáhá tato zelenina vyčistit tělo od toxinů, a tím pomáhá i játrům a ledvinám.

Zdroj obrázku: Pixabay

Jak ji nejlépe upravovat?

Nejčastěji ji známe jako součást zeleninových polévek, ale můžeme ji bez obav používat i v neupraveném stavu jako součást zeleninových salátů. Pokud si pochutnáme na syrové růžičkové kapustě, získáme z ní nejvíce živin a také jemnou, ale výraznou chuť. Lze ji i nakládat a smažit – maximálně dvě minuty na pánvi – nebo vařit, ale každá úprava by měla být provedena jen krátce. Vaří se nejkratší možnou dobu, aby nepřišla o své nutriční hodnoty. Vařte ji maximálně 4 minuty. Příprava by měla být vždy co nejšetrnější, aby bylo zachováno co nejvíce benefitů. Navíc při krátké úpravě bude křupavá a zachová si i svou chuť, pokud ji rozvaříte, přijde o chuť i vitamíny.

Zdroj: https://www.masala.com/tips/the-health-benefits-of-brussel-sprouts-315777
Přidat na Seznam.cz