Cholesterol je tichý nepřítel, tělo nad ním vyhraje jedině správnou stravou

Cholesterol představuje vážnou hrozbu pro lidský život. Při jeho nadbytku dochází k postupnému ucpávání cév. Spousta lidí se ho proto oprávněně obává. Abychom zabránili přebytečnému množství „špatného“ cholesterolu v krvi, je nutné zahrnout do stravy produkty, které chrání před jeho hromaděním. V tomto článku vám podáme několik návrhů.

Ryby

Pokud se cítíte ohroženi vysokým cholesterolem, je dobré do své stravy začlenit více ryb. Postačí dvě porce týdně (jedna porce by měla být 120 g rybího masa – množství je uvedeno v syrovém stavu), aby došlo ke snížení hladiny nezdravých lipidových látek. Které ryby zvolit? Nejlepší jsou mořské bohaté na omega-3, především sardinka, makrela, halibut nebo losos.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Jablka

Jablko ke svačině je skvělým způsobem, jak bojovat proti „špatnému” cholesterolu. Taktéž se vyplatí kupovat ovoce a zeleninu, která je v České republice v sezóně. Zaměřte se na konzumaci nezpracovaných potravin. Co to znamená? Jezte celozrnné varianty potravin (těstoviny, chléb apod.).

Česnek

Alicin obsažený v česneku účinně snižuje hladinu cholesterolu. K tomu postačí jeden stroužek denně – pokud možno syrový. Můžete si ho například dopřát na krajíci chleba, který jste namazali rostlinným máslem (v přiměřeném množství).

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Kterým potravinám se vyhnout?

Pokud si myslíte, že byste mohli i vy mít v budoucnu problémy s cholesterolem, můžete na své stravě zapracovat už teď. Vyhnout byste se měli těmto potravinám:

  • máslo, 
  • sádlo, 
  • tučné maso, 
  • uzeniny,
  • tučné sýry. 

Obecně se jedná o živočišné tuky. Strava bohatá na tyto produkty může zvýšit riziko aterosklerózy, srdečních chorob a oběhového systému. Naopak se zkuste ve svém jídelníčku zaměřit na větší příjem ovoce a zeleniny. Vysoká hladina cholesterolu patří mezi nejčastější příčiny vzniku kardiovaskulárních onemocnění, která ohrožují váš život. Začněte už dnes!

Přidat na Seznam.cz