Brambory potěší svým jedinečným složením i kalorickou hodnotou. Na talíři mohou být každý den

Brambory patří mezi naše základní potraviny, na které bychom neměli zapomínat ani s příchodem moderní doby a všemožných náhražek. Velká většina z nás, tedy mladá populace, si neuvědomuje, že brambory jsou velmi zdravé. Jedná se nejen o chutnou přílohu, ale také o truhlici plnou vitamínů.

Zdroj obrázku: Freepik

Brambory

Kolikrát týdně si dopřejete brambory? Jednou, a to k oblíbeným vepřovým kotletám? To je jistě škoda. Takové brambory mají jen minimum kalorií a jsou jednoduše stravitelné. Má to ale jeden háček. Abyste netloustli, je třeba se vyhnout maštění máslem, ve kterém brambory mnohdy plavou. Právě z tohoto důvodu jsou brambory považovány za přílohu, po které se přibírá.

Obsah brambor

Jen málo lidí ví, že brambory obsahují velké množství vitamínu C, draslíku a jiných pro tělo důležitých sloučenin. Jistě stojí za zmínku i vláknina. Ve sto gramech brambor najdeme pouze 77 kcal, takže zařadit je do jídelníčku můžete bez obav. Pokud máte domácí brambory, doporučujeme, abyste je vůbec neloupali, protože právě těsně pod slupkou se nacházejí důležité živiny. Raději brambory uvařte a snězte i se slupkou.

Zdroj obrázku: Pixabay

Hranolky? Ne!

Hranolky jsou přesmažené a nejsou vůbec zdravé. Raději zvolte jejich alternativu, kterou jsou pečené brambory na pečicím papíře s bylinkami. Věřte, že si je oblíbíte víc než nějaké rakovinotvorné hranolky. A co se týče kalorií, pečené brambory jich mají oproti hranolkům minimum. Stačí nakrájet brambory, klidně do tvaru hranolků, propláchnout je, nechat okapat a poté naložit na plech vyložený pečicím papírem. Jakmile budete mít brambory na plechu, posypejte je kořením, solí a zakápněte olivovým olejem. Promíchejte a dejte péct do předem vyhřáté trouby do změknutí. Podávejte jako přílohu k řízku, pečenému masu, k sekané nebo jen tak k večeři s dipem.

Zdroj: https://www.webmd.com/diet/health-benefits-potatoes
Přidat na Seznam.cz