„Peníze vám nevrátíme, mohla jste to doma vyměnit,“ aneb když se denní nákup ovoce změní v boj o principy
Bylo obyčejné čtvrteční odpoledne, kdy jsem, jako obvykle, vyrazila do místního supermarketu. Jako matka a manželka, která dbá na zdraví své rodiny, jsem vždy pečlivě vybírala produkty, které kupuji – s důrazem na čerstvost a kvalitu. Ovšem tentokrát jsem měla nabitý program, takže nákup ovoce a zeleniny byl trochu rychlejší než obvykle.
Když jsem se vrátila domů a začala vybalovat nákupy, ucítila jsem zklamání a šok. Jablka byla lehce nahnilá, s viditelnými známkami plísně. A salát také nebyl v ideální kondici. Byla jsem rozhořčená, věděla jsem, že tento stav zboží není akceptovatelný, a rozhodla jsem se okamžitě jednat.
„Neuvěřitelné,“ zamumlala jsem si pro sebe, zatímco jsem sbírala nevhodné plody do tašky a spěchala zpět do obchodu.
Po příchodu jsem hledala manažera obchodu. Když jsem jej našla, byla jsem připravena věc urovnat klidně, ale rozhodně.
„Dobrý den, omlouvám se za vyrušení,“ začala jsem zdvořile, „ale dnes jsem koupila tyto plody a až doma jsem zjistila, že jsou v hrozném stavu. Ráda bych požádala o vrácení peněz nebo výměnu.“
Manažer se mě však jen výsměšně ušklíbl. „My nevíme, co jste dělala s těmito věcmi, jakmile jste opustila obchod,“ odpověděl s podezíravým tónem. „Nemusí to být ovoce a zelenina od nás z obchodu, klidně jste je mohla vyměnit za jiné. Nemůžeme vám vrátit peníze.“
Byla jsem šokována jeho odpovědí a cítila jsem, jak se ve mně začíná vařit. „Jsem pravidelný zákazník,“ trvala jsem na svém, hlas mi zvýšením emocí lehce zadrnčel. „Nikdy předtím jsem nic nevracela. Nejsem ten typ člověka, který by se snažil systém obelhat. Jedná se o princip, o kvalitu, kterou by váš obchod měl zaručit.“
Jeho přístup však zůstával neoblomný. „Omlouvám se, ale nemůžeme nic udělat. V budoucnu důkladněji vybírejte,“ řekl arogantně, než se otočil a odešel.
Stála jsem tam, zmatená a rozhořčená, nejen kvůli zkaženému ovoci, ale kvůli neúctě. Byl to boj, který jsem nemohla vyhrát. S těžkým srdcem jsem se vydala domů. Tento incident ve mně však zanechal pevné rozhodnutí v tomto obchodě už nikdy nenakupovat a radši vyrazit do menších, lokálních krámků, kde si zákazníka pořád ještě váží, z ničeho ho nepodezírají a jsou schopni uznat své chyby.
Zdroj: Autorský text, emailový příspěvek