Švestek je všude plno. Samotné ke svačince nebo v džemu potěší každou buňku v těle

Švestky jsou velmi oblíbeným ovocem, které najdeme nejen u silnic, ale také si můžeme strom zasadit na zahradě a radovat se z domácích plodů. Dát si je můžeme čerstvé nebo si je nasušit. Hodí se do dezertů a různých koláčů, protože jsou sladké a vynikající svačinkou. Mají také spoustu vitaminů a minerálů, které naše tělo potřebuje. Jsou ale lepší sušené, nebo čerstvé?

Švestky najdeme v létě na každém kroku

Švestek existuje více než 6 tisíc odrůd po celém světě. Samozřejmě v různých zemích se vyskytují určité druhy, podle toho, v jakém rostou podnebí. Většinou jsou ale tmavě modré, mají pecku a stromy jsou snadno udržitelné. Švestka pak může plodit každý rok a zásoby švestek se mohou hodně rozrůst. Proto lidé myslí na to, jak je co nejrychleji zpracovat. Jednou z možností je nasušení, ale také si z nich můžete uvařit džem nebo marmeládu.

Švestky jsou vhodné i na zavaření kompotů, které pak v zimě jako když najdete. Jsou bohaté například na vitamin C, který podporuje imunitu, ale také vitamin A, který potřebujeme pro krásný vzhled pokožky, a vitamin E, který je známý jako elixír mládí. Obsahují také antioxidanty, které neutralizují toxické látky v těle a pomáhají je vylučovat z těla ven. Strava bohatá na vitamin E zaručí, že se budete cítit plní energie.

Zdroj obrázku: Freepik

Švestky navodí dobrou náladu

Konzumací švestek můžete podpořit také svou náladu. Obsahují totiž vitaminy skupiny B, které zajistí dobrou práci nervového systému, a tím pádem se budete cítit dobře a budete překypovat dobrou náladou. Jestliže vám nevyšel den, dejte si tři švestky a uvidíte, že vám bude hned lépe. Obsahují také železo, vápník nebo fosfor. Všechny tyto látky potřebujeme ke správnému fungování těla.

Švestky jsou vhodné také v případě, že potřebujete doplnit vlákninu. Ta mnohým chybí a lidé ji nahrazují doplňky stravy. Přitom je velmi snadné najít potraviny, které si můžete dát a vlákninu doplnit přírodně. Vláknina zajistí, že budete mít trávicí systém v pořádku a nebude vás trápit například zácpa nebo jiné problémy se střevy nebo žaludkem. A jestli si vyberete sušené, nebo čerstvé, záleží pouze na vás.

Zdroj: https://www.medicalnewstoday.com/articles/plum-nutrition-facts
Přidat na Seznam.cz