Nečekaně dobrá a překvapivě zdravá. Ředkev obohatí saláty i pokrmy s masem

Bílá ředkev je často mylně nazývána tuřínem. Tuřín je ovšem zcela jiný druh zeleniny. Podlouhlá ředkev má bílou barvu jak zvenku, tak i zevnitř. Je, dá se říct, sestřenicí červené ředkvičky, která jsou hlavně u Čechů velmi oblíbená. Důležité je si říct, jaké jsou plusy bílé velké ředkvičky a jaké aktivní složky tato zelenina obsahuje. Pojďme si tuto kořenovou zeleninu trochu více představit.

Ředkev do salátů

I když se to na první pohled nemusí zdát patrné, tato ředkvička je velmi oblíbenou zeleninou přidávanou do salátů. Její mírně štiplavá chuť oživí salát založený nejen na zelenině. Velmi dobře se její chuť kombinuje s chutí zelených listů špenátu, kapusty, rukoly nebo ledového salátu. K této zelenině beze sporu stojí za to přidat také okurky a rajčata nebo nahrubo nastrouhanou mrkev.

Ředkev k masu a do sendvičů

Pokud nejste vyznavači zeleninových salátů, nebojte se použít ředkev také do masových jídel a sendvičů. Nejen že u masových sendvičů a hamburgerů obohatí celkovou chuť, ale pomůže také s trávením masa. Jak je to možné? Tato zelenina je totiž pokladnicí esenciálních olejů, které usnadňují trávení.

Zdroj obrázku: Freepik

Jaké další blahodárné vlastnosti má bílá ředkev?

Obsahuje množství živin, vitamínů C a A. V této bílé zelenině je arzenál vitamínů B a mnoha minerálů. Mezi ty nejvíce zastoupené můžeme zařadit zinek, který je důležitý pro podporu imunity. Také obsahuje želeno, který je nesmírně důležitý pro zdraví krve a v neposlední řadě obsahuje vápník nezbytný pro správný růst kostí. V menší míře obsahuje také měď, mangan, sodík, hořčík, fluor a také fosfor.

Ředkev pro diabetiky

Ředkev je vhodnou zeleninou také pro lidi trpící cukrovkou. Je to dáno tím, že obsahuje málo kalorií a naopak velké množství vlákniny. Ředkev bílá má velmi nízký glykemický index, takže by měla najít trvalé místo v jídelníčku u lidí s diabetem.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/daikon-radish
Přidat na Seznam.cz