Nadýmání dokáže znepříjemnit den. Problém mohou překvapivě způsobovat i běžné potraviny

Nadýmání a plynatost není příjemná pro nikoho z nás. V práci nebo ve škole to může být i velmi trapné. Odborníci zdůrazňují, že většinou spočívají tyto problémy ve kvašení v žaludku, které je způsobeno nesprávnou stravou. Hodně záleží hlavně na tom, jaké produkty si dáte na talíř. Co byste neměli jíst dohromady?

Nejlepší dieta proti plynatosti

Ideální dieta proti plynatosti vyřazuje ze stravy oligosacharidy, disacharidy, monosacharidy a polyoly. Neměli byste proto jíst žádné sacharidy s krátkým řetězcem, které v žaludku prochází fermentací. Tyto složky naše tělo velmi špatně vstřebává, což může mít za následek plynatost nebo bolesti břicha. Jak vypadá taková dieta?

Zdroj obrázku: Freepik

Co můžete a nesmíte jíst dohromady?

Existuje mnoho potravin, které můžete jíst. Ze zeleniny jde o papriku, mrkev, salát, okurky, rajčata, batáty nebo lilek. Z ovoce je to dýně, banány, kiwi, mandarinky, hroznové víno, pomeranče, jahody, citron nebo ananas. Jíst ale můžete také mozzarellu, parmazán, čedar, máslo nebo vejce. Z masa je nejlepší drůbež a ryby. Do stravy zařaďte také ovesné vločky, vlašské ořechy nebo sezam.

Na druhou stranu byste měli vynechat cibuli, česnek, pórek, kapustu, červenou řepu, květák, kukuřici nebo chřest. Z ovoce nejsou vhodná jablka, hrušky, mango, ostružiny, meruňky, broskve nebo třešně. Dále byste neměli jíst kravské mléko, podmáslí, jogurty, smetanu, žitný a pšeničný chléb nebo müsli. Z oříšků vynechte kešu a pistácie.

Fermentace v žaludku je problém pro celé tělo

Stejně jako u jiných diet i zde je velmi důležitá správná hydratace. Každý den byste měli vypít alespoň 2 litry vody. Voda o pokojové teplotě je nejlepší. Pít ale můžete také bylinné nálevy a čaje bez přidaného cukru. Na hydrataci nezapomínejte, protože jinak nebude dieta fungovat správně a vaše tělo bude postrádat důležitou složku.

Zdroj: https://www.giwebmd.com/blog/foods-that-prevent-gas
Přidat na Seznam.cz