Malá semínka černuchy seté v sobě skrývají obrovskou sílu. Celé tělo díky nim omládne

Semínka černuchy seté neboli černého kmínu jsou skvělým doplňkem mnoha pokrmů, zejména se hodí do salátů, omáček nebo dresinků. Bývají ozdobou na domácím slaném pečivu a výtečně ho provoní kmínovou vůní. Černá malá semínka se nepoužívají jen v gastronomii, jsou přírodním lékem, který si poradí s mnoha zdravotními obtížemi. Stačí pouhá jedna lžička denně a budete se divit, co s vaším tělem udělá.

Drobounká semínka s mocnou silou

Černuchu setou znali už staří Egypťané a lisovaný olej ze semínek byl cennější než zlato, protože pomáhal vracet mládí a zatočit s mnoha zdravotními neduhy. Semínka vykazují protizánětlivé, protiplísňové, antialergické a antibakteriální účinky, k tomu jsou zásobárnou vitamínů (A, E, skupiny B), minerálů (selen, zinek, měď, draslík, železo), omega-3 mastných kyselin a alkaloidů či flavonoidů, které pomáhají likvidovat volné radikály v těle, k tomu jsou přírodním prostředkem pro zlepšení cukrovky nebo aterosklerózy. Černý kmín obsahuje též biotin, látku zodpovědnou za lepší stav vlasů, pokožky a nehtů.

Zdroj obrázku: Freepik

Na snížení špatného cholesterolu i na trávení

S čím si malá černá zrníčka, která vzhledově nevypadají příliš vábně, poradí? Vzhledem k enormnímu obsahu účinných látek s opravdu velkou škálou neduhů. Zejména snižují hladinu špatného cholesterolu, pro tento účel postačuje konzumovat pravidelně jednu lžičku tohoto koření. Aktivní látky snižují riziko onemocnění kardiovaskulárními chorobami včetně infarktu a mrtvice. Výtečně působí na trávení, semínka umí likvidovat bakterie a parazity. Současně se zamezuje rozšíření kvasinek Candida albicans, které způsobují řadu chronických infekcí.

Pro posílení imunity i při autoimunitních chorobách

Semínka černuchy seté jsou pokladnicí prospěšných látek, proto pomáhají při posílení imunity, doporučují se i pacientům s různými autoimunitními onemocněními. Mohou se přidávat do salátů, sendvičů, polévek nebo k zelenině. Denní dávka celých nebo rozemletých semínek je 1–3 lžičky, výtečně se snoubí s tymiánem, s novým kořením a se sladkou paprikou. Může se užívat též ve formě nálevu, případně při přípravě pokrmů přidat vylisovaný olej. Semínka se nedoporučují těhotným ženám a pacientům s nízkým tlakem.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/what-is-nigella-sativa
Přidat na Seznam.cz