Lidé vyhazují zelené listy mrkve, a přitom netuší, o jak cennou potravinu se připravují

Když na zahradě vypěstujete mrkev, určitě použijete pouze kořenovou část a krásné zelené listy vyhodíte. Věřte nebo ne, ale i ta zelená část z mrkve je velmi prospěšná zdraví. Než ji znovu vyhodíte, přečtěte si, jak ji využít a jaké výhody vám může nabídnout.

Listy z mrkve

I listy z mrkve poskytují mnoho zdravotních benefitů, stejně jako listová zelenina. Obsahují například vitamin C, chlorofyl, hořčík a velké množství vlákniny. Dále i vitaminy A, K a z minerálů železo, draslík, vápník, fosfor a mnoho jiných prospěšných látek. Vitamin C mnoha lidem v těle chybí, protože jablka a pomeranče ze supermarketu mají tohoto vitamínu velmi málo, je ale zásadní správnou funkci imunitního systému. Chlorofyl zase podporuje detoxikaci organismu. Vláknina pro změnu vyrovnává hladiny cukru v krvi a má také pozitivní vliv na správné prostředí ve střevě.

Zdroj obrázku: Pixabay

Využití v kuchyni

Nyní už znáte zdravotní přínosy zelených listů mrkve a ještě bychom vám rádi prozradili, jak tento zelený zázrak použít do jídel. Pokud se rozhodnete jíst listy samotné, jistě vám nebudou chutnat, jsou mírně nahořklé. Proto je doporučujeme s něčím smíchat. Připravte z listů například pesto – smíchejte nasekané mrkvové listy s parmezánem, ořechy a olivovým olejem. Můžete přidat sůl a česnek. Tato pochoutka je dokonalá na toast nebo těstoviny.

Zdroj obrázku: Pixabay

Tabbouleh

Jedná se o pestrý salát z rajčat, bulguru, cibule, okurky, česneku a červeného pepře, který je charakteristický především pro libanonskou kuchyni. Chuť tohoto salátu může být obohacena o mátu nebo bazalku a mrkvové listy. 

Chimichurri

Omáčka, která se nejčastěji používá k masu, ale i pečené zelenině. Přísady pro tuto omáčku jsou petržel, oregano, vinný ocet, česnek, olivový olej a chilli. Petržel není nutná a můžeme ji vyměnit za listy z mrkve. 

Zdroj: https://www.myweekendkitchen.in/carrot-top-pesto-carrot-leaves-recipe/
Přidat na Seznam.cz