Dokonalé opálení i bez hodin slunění: klíčem je zařadit do jídelníčku ty správné potraviny

Pro krásně snědou pokožku už dnes nemusíte do solárních studií. Opalování na slunci je oblíbenou činností mnoha žen, které si tak užívají odpočinek. Do jedné ruky oblíbenou knihu, do té druhé zase drink. Slunce už pak samo udělá práci za vás. Opálení ale můžete podpořit také tím, že budete jíst správné potraviny, které obsahují látky pomáhající k rovnoměrnému opálení. Které to jsou?

Lékaři varují před nadměrným sluněním

Lékaři varují před poleháváním na přímém slunci. Kvůli UV záření totiž dochází nejen ke stárnutí pokožky, ale také mohou vzniknout rakovinotvorné zárodky, které vás ohrozí na životě. Přirozeného opálení ale můžete dosáhnout i jinými metodami. Nečekejte, že během několika hodin nebo dní budete krásně opálení. Ven byste neměli vycházet mezi 11. a 15. hodinou, kdy je slunce nejsilnější.

Rakovina kůže se může dostavit až po několika letech. Možná si prvních příznaků ani nevšimnete. Klíčem ke zdravé a opálené pleti je hydratace, která je pro naše tělo podstatná. Musíte denně vypít alespoň dva litry vody. Lidé, kteří dostatečně nepijí, mohou mít kůži brzy vrásčitou. Nejen při opalování byste tekutiny měli doplňovat.

Zdroj obrázku: Freepik

Při opalování používejte krémy s filtrem

Před opalováním i během něj byste měli používat krémy s UV filtrem, které vás ochrání. Kromě toho ale můžete jíst i potraviny, které zaručí, že opálení bude nejen přirozené, ale hlavně ho dosáhnete způsobem, který nebude škodit vaší pokožce. Betakaroten je tím nejlepším prostředkem, který své pokožce můžete dát. Najdete ho především v mrkvi, ale také dalších produktech.

Betakaroten je silným antioxidantem, který může pomoci ke krásné pokožce, která bude zářit. Kromě mrkve si můžete dát například papriku, rajče, ale také meruňky, melouny nebo broskve. Rozhodně se vyplatí zpestřit si jídelníček i dalšími potravinami, které prospějí vašemu tělu.

Zdroj: https://www.huffpost.com/entry/natural-tan-foods_n_3644629
Přidat na Seznam.cz